10 ورزشکار برتر جهان سال 2012 در مجموع رشته های مختلف را بهتر بشناسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، و به نقل از خبرگزاری اسکای اسپرتز، سال 2012 با حواشی ورزشی جذابی همچون المپیک پایان یافت لیست برترین ورزشکاران این سال به شرح زیر است:

1- یوسین بولت: ( دوي سرعت از جامائیکا): این دونده ی جامائیکائی رکورد دار دوهای سرعت جهان است که درا لمپیک لندن سه طلا در دوهای سرعت کسب کرد بولت 26 ساله در المپیک پکن نیز 3 طلا را دراین مواد از آن خود کرد که این نیز خود یک رکورد در دفاع از قهرمانی المپیک محسوب می شود.

2- سباستین فتل( فرمول یک- آمریکا) این راننده ی 25 ساله تیم رد بولز جوان ترین راننده ی تاریخ رقابت های فرمول یک است که توانسته هت تریکی پیاپی قهرمانی کند اکنون نام او در کنار بزرگانی چون هموطنش میکائل شوماخر و خوآن مانوئل فانگیو آرژانتینی جاودانه شد.

3- لیونل مسی: ( فوتبال – آرژانتین) : مسی که در سال های 2009 .2010.2011.2012 مرد سال فوتبال جهان شده است در سن 25 سالگی بسیار پخته تر از هم سن وسال هایش نشان می دهد البته این فوق ستاره آرژانتینی نتوانست باتیمش بارسلونا به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، لالیگا و سوپر جام اسپانیا برسد وتنها به افتخارات تیمی در جام حذفی اسپانیا بسنده کرد. با این حال این سوپر استار توانست با به ثمر رساندن 91 گل در طول یک سال رکورد تاریخی گرد مولر آلمانی را شکست دهد واین به همراه کسب چهارمین عنوان پیاپی بهترین فوتبالیست سال جهان افتخاری بی نظیر برای این ستاره فوتبال آرژانتینی محسوب می شود.

4- آلیسون فلیکس:( دوي سرعت- آمریکا) این دونده 27 ساله در المپیک لندن، سه مدال طلا دوی 200 ، 4 در 100 و 4 در 400 کسب کرد و در ماده 4 در 100 یکی از اعضای تیم رکورد شکن جهان بود.

5- لین دان:( بدمینتون- چین) ستاره 29 ساله بدمینتون چین در سال 2012 به عنوان اولین ورزشکار تاریخ در این رشته معرفی شد که مدال طلای المپیک را به صورت پیاپی از آن خود کرده است که این نیز خود یک رکورد در دفاع از قهرمانی المپیک محسوب می شود، او همچنین بدمینتون باز فاتح مسابقات معتبر آزاد انگلیس شناخته شده است او همچنین عناوین مرد شماره یک جهان را در سال 2012 از لی چونگ وی مالزیایی پس گرفت.

6- مایکل فیلپس: (شنا-آمریکا): شناگر آمریکایی که با کسب هجدهمین طلا و بیست و دومین مدال رنگین المپیک خود در لندن 2012 در سن 27 سالگی با دنیای قهرمانی وداع کرد، او موفق ترین مدال اوری است که تاریخ رقابت های طلایی المپیک تا به حال به خود دیده است.

7- لبرون جیمز: (بسکتبال-آمریکا): ستاره 28 ساله رقابت های ان بی ای که با تیم میامی هیت برای دومین بار در تاریخ مسابقات قهرمان شد او عنوان ارزشمندترین بازیکن تاریخ مسابقات را با میانگین 2806 امتیاز 10 ریباند و 7 پاس گل در فینال ان بی ای کسب کرد.

8- یه شی ون (شنا-چین): شناگر 16 ساله چینی که در اولین المپیک عصر خود رکورد جهان و المپیک را شکست و موجب حیرت کارشناسان شد ون در این دوره 2 مدال طلا کسب کرد و رکورد 400 متر مختلط انفرادی زنان جهان را شکست، این دختر چینی 50 متر مسیر خود را با زمانی بهتر از رایان راکتی قهرمان آمریکایی مردان جهان طی کرد تا سر و صدای زیادی به پاکند و عده زیادی او را به دوپینگ محکوم کردند.

9- لیندسی وون (اسکی آلپاین-آمریکا): اسکی باز زن 28 ساله که در سال 2012 قهرمان مواد دانهیل (سرعت)، سوپرجی (مارپیچ سرعت) و ترکیبی در جام جهانی اسکی آلپاین زنان شد البته وون برای پنجمین بار پیاپی در دانهیل چهارمین بار پیاپی در سوپرجی و سومین بار در ترکیبی برترین اسکی باز آلپاین زنان جهان شده است.

او اکنون 53 عنوان قهرمانی مراحل مختلف جام جهانی را در کارنامه دارد و 9 قهرمانی دیگر او را بالاتر از موزرپرول هموطنش، برترین اسکی باز تاریخ جهان در بخش زنان خواهد کرد.

10- اسکار پیستوریوس (دو و میدانی-آفریقای جنوبی): دونده معلول و با اراده تیغ نورد شهرت یافته است پیستوریوس در المپیک 2012 اولین ورزشکار پارالمپیکی شد که توانسته در المپیک در کنار افراد سالم مسابقه دهد او که دو پای مصنوعی از جنس کربن فشرده دارد، در هر دو مواد دوی 400 و 4 در 400 المپیک شرکت کرد و سپس در بازی های پارالمپیکی نیز درخشید./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار