مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: صنایع دستی استان به مناسبت ایام الله دهه مبارك فجر و پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی در جشنواره سراسری صدای عشایر كشور به نمایش گذاشته می شود.

: این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاههای تهران برای معرفی بیشتر محصولات فرهنگی و صنایع دستی كشور برپا می شود.

وی تصریح كرد: به همین منظور 20 غرفه برای استان لرستان در نظر گرفته شده كه 10 غرفه آن به عرضه محصولات صنایع دستی اختصاص داده شده است.

وی اظهار داشت: همچنین در این نمایشگاه پخت نان، غذاهای سنتی، تهیه مواد لبنی از جمله مشك زنی، تهیه دوغ و كره در جشنواره صدای عشایر كشور به صورت زنده تهیه می شود.

قربانی بر حضور قوی استان لرستان در این جشنواره تاكید كرد و گفت: برنامه ریزی جدی برای اجرای برنامه های این سازمان و عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی استان صورت گرفته است.

مدیركل امور عشایر لرستان نیز بر تهیه وسایل موردنیاز از جمله سیاه چادر و ابزار و ادوات وابسته برای این جشنواره تاكید كرد و گفت: برای برپایی این نمایشگاه تعدادی از عشایر برای برگزاری سنت ها و آیین های ویژه سنتی استان اعلام آمادگی كرده اند.

'عابدین سیفی' افزود: همچنین پیشنهادی جهت حضور یك خانواده سنتی از عشایر لرستان در این جشنواره داده شده تا شیوه های زندگی روزمره با آداب و رسوم و فرهنگ مردم لرستان به خوبی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شود.

وی در ادامه همچنین همكاری و كمك نهادها و ارگان هایی نظیر سپاه عشایری و آموزش و پرورش عشایری استان را نیز خواستار شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.