مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: با اجرای عملیات آب و خاك 6هزار و 567 هكتار از زمین های كشاورزی استان یكپارچه می شود.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، علیرضا توسلی نیا با بیان این خبرگفت: با هدف اجرای طرح های زراعی در نشست های استانی دولت، ایجاد چهار شركت سهامی زراعی مصوب شده بود كه در پنج سال اخیر راه اندازی شده است.

وی گفت: شركت سهامی زراعی بهكده رضوی برای مدیریت در سطح سه هزار هكتار از اراضی كشاورزی و شركت سهامی زراعی عشق آباد برای مدیریت در سطح 862 هكتار از اراضی كشاورزی شهرستان مانه و سملقان فعال شده است.

وی افزود: شركت سهامی زراعی امیرآباد، صادق آباد برای مدیریت در سطح یك هزار و 185 هكتار از كشتزارهای شهرستان جاجرم و شركت تیتكانلو برای مدیریت در سطح یك هزار و 520 هكتار از كشتزارهای شهرستان فاروج فعال شده اند.

توسلی نیا گفت: با راه اندازی این شركت ها، اراضی كشاورزان عضو این شركت ها زیر مدیریت یكپارچه قرار می گیرند و كشت به صورت واحد و یكپارچه در آن اجرایی می شود.

وی افزود: هم اكنون مطالعات اجرای عملیات آب و خاك در مزارع حوزه مدیریت شركت سهامی زراعی تیتكانلو در شهرستان فاروج به پایان رسیده و اعتباراتی نیز برای ساخت انبار، دفتر كار و خرید ماشین آلات كشاورزی به این شركت اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: مطالعات اجرای عملیات آب و خاك در اراضی زیر مدیریت شركت سهامی زراعی امیرآباد، صادق آباد شهرستان جاجرم نیز به پایان رسیده كه بزودی مطالعات مرحله دوم آن آغاز می شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: مطالعات این عملیات در اراضی تحت مدیریت شركت های بهكده رضوی و عشق آباد شهرستان مانه و سملقان نیز هنوز آغاز نشده است.

توسلی نیا افزود: تلاش بر این است تا از محل اعتبارات مصوب سفر رهبری به استان، در سال های 92 و 93 اعتباراتی برای انجام مطالعات و اجرای عملیات آب و خاك در این اراضی كشاورزی دریافت كنیم.

خراسان شمالی 344 هزار هكتار عرصه كشاورزی دارد كه عمدتا به صورت خرده مالكی اداره می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.