اولین جشنواره دانشجویی آزمایشگاه و بالین همزمان با پنجمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین در سالن همایش های رازی برگزار می شود.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جامعه آزمایشگاهیان ایراندكتر مرتضی حسين زاده، دبير اولين جشنواره دانشجويي آزمايشگاه و بالين  گفت : پزشکان بالینی نسبت به اهمیت آزمایشگاه ومعضلات پاراکلینیک وهمچنین اساتید علوم پایه نسبت به مشکلات و چالش های  بالینی اشراف کافی ندارندو هدف از برگزاری چنین کنگره هایی تجمیع  دیدگاههای بالینی و آزمایشگاهی با هم و دریک کنگره واحد برای بررسی علمی چالش ها و معضلات بهداشتی- درمانی کشور است واین پنجمین  کنگره ای است که با این هدف در طول سالهای گذشته برگزار می شود.

وي افزود:با توجه به اینکه قسمت اعظم فعالیتهای آموزشی و پژوهشی در رشته های آزمایشگاهی و بالینی توسط دانشجويان اين رشته ها انجام می شود، لازم دیدیم که از دانشجویان برتر و برگزیده گرایش های فوق، درحین برگزاری این کنگره تقدیر به عمل آید.

دکترحسين زاده تصريح كرد: به همین خاطر، جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران تصمیم گرفت ،از امسال همراه با برگزاری کنگره های آزمایشگاه و بالین ، جشنواره دانشجویی را به منظور ارج نهادن و تقدیر از دانشجویان فعال وبرگزیده برگزار کند .

وي عنوان كرد:پنج دسته از دانشجویان مخاطبین این جشنواره هستند که برحسب مقطع تحصیلی، کارشناسان علوم آزمایشگاهی ،کارشناسان ارشد و دکترای تخصصی رشته های علوم پایه پزشکی و آزمایشگاهی ؛دکترای حرفه ای رشته پزشکی ودستیاران بالینی درگرایش های مختلف علوم بالینی می باشند.

به همین منظور فرم های ارزیابی جداگانه ای برای رشته های علوم پایه و علوم بالینی طراحی شد و کمیته دانشجویی جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران اقدام به درج این فرم ها در سایت کنگره و اطلاع رسانی به منظور شرکت دانشجویان دراین جشنواره نمود.

حسين زاده در پايان تصريح كرد:دانشجویان رشته های مذبور با تکمیل فرمهای ارزیابی و ارسال آن به آدرس الکترونیکی مندرج در سایت، در این جشنواره شرکت کرده و از دانشجویان برگزیده در روز اول کنگره و در مراسم افتتاحیه، با اهدای جوایز ارزنده ای چون  لوح سپاس ، تندیس وجوایز نقدی تقدیر به عمل خواهدآمد./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار