مدیرکل محیط زیست استان کردستان، در سال جاری اقدامات موثری برای احیا کردن دریاچه زریوار صورت گرفته است، عنوان کرد: خوشبختانه با تلاش همکاران محیط زیست و تصویب دولت، پروژه بهبود دریاچه زریوار تا 10 روز آینده آغار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ، قادری گفت: در حال حاضر برای احیای زریوار، مشغول مطالعات کلی و ارائه طرح های مهندسی با مشارکت کارشناسان، مشاوران و متخصصان بومی، ملی و بین المللی هستیم.
وی با بیان اینکه امسال یک و نیم میلیارد تومان اعتبار برای احیای زریوار تصویب شده است، افزود: حریم گذاری دریاچه زریوار با توافق شرکت آب منطقه ای استان کردستان و همچنین مشارکت سازمانهای مردم نهاد و افراد بومی شهر مریوان از دیگر اقدامات موثر در این زمینه است.
قادری اضافه کرد: در حال حاضر لوله اصلی هدایت فاضلاب روستایی مریوان با طول شش کیلومتر در حال ساخت است، که این مهم از ورود فاضلاب روستایی به زریوار جلوگیری می کند.
مدیرکل محیط زیست استان کردستان، با اشاره به اینکه بر اساس نظر حاصل از سنتز مطالعات انجام شده، یکی از منایع آلاینده دریاچه زریوار ورود رسوبات به آن است، گفت: در حال حاضر در این راستا اقدامات مهندسی سازگار با محیط زیست، که می تواند از ورود رسوبات به زریوار جلوگیری کند، در دست مطالعه است.
وی افزود: نقشه لایه روبی برخی از  نقاط  آلاینده زریوار نیز در دست مطالعه و تدوین است./س
برچسب ها: اعتبار ، زریوار ، بهبود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.