معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور گفت: بستن اجاره نود ساله موقوفات خیانت به مردم و کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس حجت الاسلام احمد شرفخانی در شیراز گفت: یکی از مشکلات ما مباحث مربوط به اجاره نامه های موقوفات است زیرا در این میان برخی از مبالغ اجاره به هیچ عنوان عادلانه نیست و باید نسبت به آنها تجدید نظر شود.

وی تاکید کرد: اکثر موقوفات در اختیار نهادهای حقوقی و افراد حقیقی است و مستاجرین آنها نیز مجموعه های سازمانی هستند که متاسفانه این گروه بیشترین اجاره های عقب افتاده و کمترین مبلغ اجارات را پرداخت می کنند.

حجت الاسلام شرفخانی یادآور شد: همچنینباید به این نکته توجه داشته باشند که کسانی که در ملک موقوفه به عنوان مستاجر حضور داشته باشند و اجاره نامه را به هر جهت با نرخ عادلانه روز پرداخت نکنند اعمال عبادی آنها باطل و کسب و کار آنها نیز حرام است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف کشور تاکید کرد: چنانچه کسی حق و حقوق موقوفات را ندهد باید پاسخگوی حق الناس ، حق الهی ، حق اهل بیت و مسئول شرعی موقوفات باشد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه وضعیت برخی از خیریه ها مناسب نیست، تصریح کرد: از جمله آسیب های جدی در عرصه انفاق و احسان همین موسسات خیریه است که نظارتی بر آنها انجام نمی شود.

حجت اسلام شرفخانی افزود: متاسفانه در سالهای گذشته برخی از موسسات خیریه با نگاههای سیاسی و اقتصادی راه اندازی شده و هیچ نظارتی هم بر آنها نبوده اما با تشکیل کارگروه های مختلف به زودی نظارت بر تمامی موسسات خیریه به سازمان اوقاف واگذار می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.