172 هزار موقوفه و یک میلیون و 355 هزار رقبـه در کشور به ثبت رسیده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به مناسبت هفته وقف در شیراز با اشاره به ثبت بیش از یک و نیم میلیون موقوفه و رقبه در کشور گفت: 15 شهر ایران بین 70 تا 90 درصد وقف دارند و 450 تا 500 بیمارستان و درمانگاه موقوفه و بیش از 5 هزار مدرسه با زمین‌های وقفی در کشور وجود دارد.

 ربیعی با اشاره به اینکه دولت یکی از مستأجران موقوفات است ، گفت: بسیاری از زمین‌های وقفی در اختیار دستگاه‌های دولتی مانند وزارت نفت ، وزارت مسکن ، وزارت آموزش عالی و ...قرار دارد.

وی همچنین به بخش سوم مأموریت سازمان اوقاف یعنی امور قرآنی اشاره کرد و گفت: برگزاری هزار و 624 مسابقه رسمی در کشور با استانداردهای فنی مسابقات قرآنی در کشور به عهده ماست که برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن به‌ عنوان بزرگ‌ترین رویداد قرآنی جهان اسلام در شب مبعث حضرت رسول(ص) نیز از دیگر وظایف قرآنی این سازمان است.

این مقام مسئول برگزاری محافل و مجالس قرآنی و کلاس‌های قرآن را از دیگر مسئولیت‌های سازمان اوقاف برشمرد و گفت: در سازمان اوقاف ، دانشگاهی به نام دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بـا 23 دانشکده وجود دارد.

 ربیعی گفت: بزرگترین مرکز چاپ و نشر قرآن کشور به نام موقوفه اسوه در قم وجود دارد و همچنین مرکز ترجمه قرآن کریم که آن نیز وقف است و در آن ترجمه قرآن به 105 زبان دنیا موجود است ، ضمن اینکه 5 تا 6 زبان در خود مرکز ترجمه شده است که آخرین آن ترجمه قرآن به زبان چینی بود.

وی با اشاره به طرح تربیت حافظان قرآن در کشور گفت: بعد از تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن در کشور ، این سازمان در طی یک برنامه 4 ساله ، تربیت یک میلیون حافظ قرآن در کشور را به عهده گرفت که در سال اول 192 هزار نفر در طرح اوقاف شرکت کردند./س

برچسب ها: ثبت ، موقوفه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.