نماینده مردم شهرستان شهركرد در مجلس شورای اسلامی، تعلق نگرفتن حق آب به استان چهارمحال و بختیاری را از مشكلات طرح های انتقال آب دانست و گفت: در استان چهارمحال و بختیاری كسی با طرح های انتقال آب مخالف نیست، به شرط اینكه حق آب این استان و ملاحظات زیست محیطی رعایت شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

سید سعید زمانیان دهكردی افزود: مباحث مرتبط با آب در استان چهارمحال و بختیاری نیازمند توجه ویژه است اما این مهم در سالیان اخیر مورد بی توجهی قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: طی سال های گذشته به دلیل اتخاذ سیاست های ناصحیح، 10 دشت استان چهارمحال و بختیاری، بیلان منفی آب دارد و تعداد زیادی دشت های این استان هم از نظر برداشت آب، ممنوعه اعلام شده و با وجود جریان رودخانه زاینده رود و كارون از استان چهارمحال و بختیاری، بیش از 200 روستای این استان با تانكر آبرسانی می شود.

 زمانیان گفت: باید برای انتقال آب بین حوزه ای كار كارشناسی شود و منافع استان چهارمحال و بختیاری و محیط زیست در نظر گرفته شود.

عضو كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: آب منطقه ای در خصوص احداث تونل های انتقال آب باید دقت ویژه داشته باشد و انتقال آب با اولویت تامین حق آب استان چهارمحال و بختیاری و رعایت مسائل زیست محیطی دنبال شود.

وی افزود: در تونل سوم كوهرنگ به دلیل رعایت نشدن اصول كارشناسی، برخی چشمه های جاری استان چهارمحال و بختیاری خشكیده و هنوز هم این طرح تمام نشده و به نتیجه نرسیده كه اجرای این گونه طرح های بزرگ با این هزینه ها ارزش اقتصادی مطلوبی ندارد.

 نماینده مردم شهرستان شهركرد در مجلس شورای اسلامی، به مدیران استان چهارمحال و بختیاری توصیه كرد؛ با تقویت ارتباط مدیران استانی با مدیران ملی، پروژه هایی ملی تعریف و برای این گونه طرح ها تامین اعتبار شود./س

برچسب ها: انتقال ، آب ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.