رئیس سابق هیئت کوهنوردی استان از ساخت دومین دیواره صخره‌نوردی شهرستان سنندج در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، موسی مرادیانی شامگاه یکشنبه در جلسه تودیع و معارفه رئیس قدیم و سرپرست جدید هیئت کوهنوردی استان با بیان اقدامات خود در زمان تصدی ریاست این هیئت، افزایش تعداد دیواره‌های صخره‌نوردی در استان به 9 عدد را از جمله این فعالیت‌ها برشمرد و گفت: در شهرستان سنندج هم دومین دیواره در حال ساخت است که در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی وظیفه اصلی هیئت‌های ورزشی را سیاست‌گذاری، هماهنگی‌ها و حمایت های لازم برای اعزام تیم ها به مسابقات و صدور مجوز دانست و با اشاره به اینکه هیئت در این زمینه‌ کم نگذاشته خاطر نشان کرد: کار هیئت انجام امور تدارکاتی نیست.

رئیس سابق هیئت کوهنوردی کردستان، ورزش کوه‌نوردی را به دو بعد تقسیم و بخش نخست آن را فعالیت در بخش همگانی اعلام کرد و گفت: مردم بیشتر با این جنبه از ورزش کوهنوردی آشنایی دارند.

مرادیانی فعالیت حرفه‌ای را دیگر بعد این ورزش عنوان و تصریح کرد: در این زمینه فعالیت‌های مناسبی داشته‌ایم.

وی صعود تیم کوهنوردی استان به کوه‌های هیمالیا در سال گذشته را شاهدی برای ادعای خود در این زمینه دانست و آن را مایه افتخار نه فقط برای کوهنوردی بلکه برای کل ورزش کردستان اعلام کرد.

رئیس سابق هیئت کوهنوردی کردستان با گلایه از تبعیض در میان رشته‌های ورزشی از کوهنوردی به عنوان رشته‌ای مظلوم نام برد و آن را قابل مقایسه با برخی از ورزش‌ها که هزینه‌های پیدا و پنهان زیادی دارند ندانست.

مرادیانی این رشته را در عین جذابیت و کسب افتخارات فراوان، کم هزینه برای مسئولان اعلام کرد و با اشاره به توقع اندک کوهنوردان گفت: آنها حتی لوازم ورزشی این رشته را از هزینه‌های شخصی خود تامین می‌کنند.

وی با بیان اینکه این ورزش به صورت همزمان با روح و جسم انسان سروکار دارد از آن به عنوان ورزشی روح پرور نام برد و تاکید کرد: کوه یک دانشگاه انسان‌ساز است.

رئیس سابق هیئت کوهنوردی کردستان سرآغاز رسالت انبیا و نزول وحی به آنان را از کوه عنوان کرد و متذکر شد: درس اساسی که باید از کوه گرفته شود این است که راه را باید برای دیگران باز کرد.

مرادیانی در پایان از مدیران دستگاه‌ها در استان خواست تا با توجه به علاقه‌مندی زیاد در بین مردم برای پرداختن به این ورزش حمایت‌های شایسته‌ای را به عمل آورند./ج1

برچسب ها: سنندج ، کوهنوردی ، تبعیض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.