بنيامين نتانياهو، نخست وزير و ايهود باراک وزير جنگ رژيم صهيونيستي با ايهود اولمرت نخست وزير پيشين این کشور بر سر عملکرد دولت فعلی اسرائیل در ارتباط با مساله هسته ای ايران با يکديگر درگير شده اند و هر يک ديگری را به رفتار غير مسئولانه متهم می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، اين درگيری لفظی در آستانه انتخابات کنست(مجلس رژيم صهيونيستي) که ۹ روز ديگر برگزار می شود رخ داده است.

ايهود اولمرت، نخست وزير پيشين و رهبر قبلی حزب کاديما، جمعه شب در مصاحبه ای با شبکه دوم تلويزيون رژيم صهيونيستي، گفت که بنیامین نتانياهو و ايهود باراک طرح های ماجراجويانه و توهم زا در مورد راهکارهای مقابله با ايران داشته و ميلياردها پول کشور را بی نتيجه هدر داده اند.

 اولمرت در آن مصاحبه با انتقاد شديد از ولخرجی های بی نتيجه نتانياهو و باراک در بلندپروازی های ماجراجويانه گفت: نتانياهو و تيمش در سال ۲۰۱۲  دنيا را با تهديد حمله به ايران ترساندند اما آخر سر هم کاری نکردند.

 اولمرت همچنين به شبکه دوم تلويزيون رژيم صهيونيستي گفت که طرح های پر هزينه نتانياهو در مورد ايران راه به جايی نمی برد و بودجه کشور به هدر رفته است.

به نوشته روزنامه يديعوت آحارونوت، اشاره اولمرت به اختصاص بودجه های کلان برای آمادگی ها جهت حمله به تاسيسات هسته ای ايران بوده است.

بنيامين نتانياهو روز يکشنبه در دو مصاحبه با راديوی سراسري رژيم صهيونيستي و راديوی ارتش اين رژيم، در پاسخگويی مستقيم به اظهارات تند اولمرت گفت: اين سخنان، ياغی گری و غير مسئولانه است. کسی پولی را به هدر نداده است.

 نتانياهو گفت: ما امکانات خود را برای حمله و برای امور دفاعی در ارتباط  با نبردهای احتمالی و خطراتی که از دور و نزديک ما را تهديد می کنند، تقويت کرده ايم و من فکر می کنم که اين سرمايه گذاری برای اسرائيل اهميت دارد؛ همانگونه که ميلياردها شِکِل (واحد پول اسرائيل) را برای ساخت حصاره حايل (با فلسطينی ها) اختصاص داديم. ما با اين بودجه ها توانايی ارتش، شاباک و موساد را تقويت کرديم و کار درستي کرديم.

ايهود اولمرت در اين مصاحبه همچنين از سخنان هفته گذشته يووال ديسکين، رييس پيشين شاباک- سرويس امنيت داخلی اسرائيل- که از نتانياهو و باراک در زمينه نحوه رسيدگی به فعاليت هسته اي ايران انتقادهای شديدی را مطرح کرده بود، پشتيبانی کرد و او را بر حق دانست.

ديسکين در مصاحبه با روزنامه يديعوت آحارونوت گفته بود که نشست‌های برگزار شده  چندان جدی نيست و نتانياهو و باراک با کشيدن سيگارهای برگ و نوشيدن شراب ناب، به تصميم گيری می پردازند و نتانياهو بر خلاف ظاهر قاطعی که نشان می دهد، فردی مردد است و خود هم به راستی نمی داند که در مورد ايران می خواهد چه کند.

ايهود اولمرت در مصاحبه با شبکه دوم تلويزيون رژيم صهيونيستي گفت ديسکين راست گفته و من نيز اين اخبار را از منابع ديگری شنيده ام.

اولمرت در حالی از سخنان ديسکين حمايت کرد که دفتر نخست وزيری رژيم صهيونيستي هفته گذشته در بيانيه ای گفته بود چون نتانياهو، يووال ديسکين را به مقام رياست موساد انتخاب نکرد و "تامير پاردو" را بر او برای سکانداری موساد ترجيح داد، ديسکين به دلیل خشم ناشی از اين سرخوردگی، اين حرف ها را زده است.

 اولمرت در مصاحبه جمعه شب خود گفته بود که شنيده است ۱۱ ميليارد شِکِل اسرائيل بر باد رفته است و بودجه ای بسيار بيشتر از آنچه که بايد داده شود، به امور امنيتی اختصاص يافته است ولی مشکلات امنيتی هم باقی مانده است، نمی توانيم از بودجه های بر باد رفته به خاطر ماجراجويی ها و توهم های نتانياهو و باراک سخنی نگوييم.

بنيامين نتانياهو در پاسخ به اظهارات اولمرت تاکيد کرد: زمانی که من نخست وزير شدم، وضع (در مورد فعاليت هسته ای ايران) خوب نبود؛ من خيلی از کشورهای دنيا را برای محاصره اقتصادی ايران بسيج کردم؛ از اين پايتخت به آن پايتخت رفتم و همزمان تلاش کردم که خود اسرائيل توان مستقل دفاعی اش را تقويت کند. با سران جهان حرف زدم و تاکيد کردم که قصد ما (برای مقابله با ايران) بسيار جدی و قاطع است.
همچنين به گزارش تايمز آو اسرائيل، دفتر ايهود باراک وزير جنگ اين رژيم نیز روز يکشنبه در بيانيه ای به اظهارات اولمرت واکنش نشان داد و گفت: سرمايه گذاری ها برای تقويت توان نظامی، برباد دادن بودجه نيست؛ اين امر برای ارتش در رويارويی با چالش های آتی مورد نياز بوده و انتقادهای اولمرت غير دقيق و غير مسئولانه است و انگيزه های او برای بيان اين انتقادها، خالصانه نيست.

نخست وزير و وزير دفاع در حالی اولمرت را به انتقادهای غير مسئولانه متهم کرده اند که ايهود اولمرت دراين انتخابات نامزد نيست و در هيچ يک از احزابی که خود بارها رهبر و يا از بلندپايگان آن بوده است، نقشی ندارد.

اولمرت در مصاحبه جمعه شب با شبکه دوم تلويزيون رژيم صهيونيستي از بی عملی نتانياهو در مورد روند صلح نيز انتقادهای تندی کرد و آن را برای اسرائيل خطرناک دانست و يادآور شد که در چهار سال گذشته، کابينه نتانياهو روند صلح را به رکود سنگينی انداخت.

 اولمرت اين را نيز گفت که اگر با ادامه اين بی عملی، همه چيز مختل و اسرائيل منزوی شود و آمريکا هم به اين فکر برسد که سياست های اسرائيل است که موجب تحريک می شود، آن زمان ديگر برای جبران خسارات سياسی وارده به اين رژيم خيلی دير خواهد بود.

نظرسنجی های اسرائيل ۹ روزمانده به انتخابات نشان می دهد که از محبوبيت ائتلاف نتانياهو و آويگدور ليبرمن کاسته شده است .

 نتانياهو روز جمعه در ديدار با هياتی از سناتورهای جمهوريخواه آمريکا که به بيت المقدس آمده بودند، گفت که در کابينه بعدی او، پس از اين انتخابات، رسيدگی به فعاليت هسته اي ايران، در صدر اولويت خواهد بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار