مدیر صنایع کشارزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کارشناسان ناکافی بودن سطح آموزش و میزان مهارت های افراد دخیل در مراحل مختلف قبل از تولید، تولید و پس از تولید تا مصرف را از عوامل تاثیرگذار در حاصل شدن ضایعات محصولات کشاورزی عنوان نموده اند.

ایاز برنو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: توزیع نامتناسب این واحدها در سطح کشور را نباید در از بین رفتن محصولات کشاورزی فراموش کنیم.

وی ضمن اشاره به کمبود واحدهای بسته بندی محصولات کشاورزی در کشور واحدهای تصریح کرد: ناکافی بودن تعداد واحدهای درجه بندی و بسته بندی محصولات کشاورزی در سراسر کشور عاملی مهم در ضایعات محصولات کشاورزی است.

برنو ادامه داد: کمبود و گرانی مواد اولیّه بسته بندی و ماشین آلات و تجهیزات مربوطه نیز در ضایع شدن محصولات کشاورزی تاثیرگذارند.

مدیر صنایع کشارزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: فرسودگی برخی ماشین آلات و تجهیزات صنایع تبدیلی و تکمیلی را باید از عوامل مهم ضایعات محصولات کشاورزی بدانیم.

برنو با اشاره به ماهیت مواد اولّیه در صنایع تبدیلی و تکمیلی تاکید کرد: ماهیت بیولوژیکی مواد اولیّه مورد مصرف در صنایع تبدیلی و تکمیلی به گونه ای است که بسیاری از محصولات زراعی، دامی، باغی و شیلاتی در صورتی که در کوتاه مدت فرآوری و بسته بندی نشوند تحت تاثیر فعالیت های میکروبی و شیمیایی به سرعت فاسد می شوند./س

برچسب ها: ناکافی ، سطح ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.