"راجا پرويز اشرف" نخست وزير پاكستان روز گذشته در ديدار با رهبران شيعيان پاكستان وعده داد كه خشونت ها عليه آنان به زودي پايان خواهد يافت و قول داد كه به خواسته هاي آنان توجه خواهد نمود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، اين در حاليست که با تداوم اعتصابها و اعتراضهاي شيعيان پاکستان، نخست وزير اين کشور در ديدار با رهبران شيعه در ايالت بلوچستان پاکستان ، دولت محلي در اين ايالت را منحل اعلام کرد. 

راجا پرويز اشرف با حضور در جمع سوگواران سانحه غم انگيز تروريستي پنج شنبه گذشته در شهر کويته مرکز ايالت بلوچستان که جان بيش از 100 تن از شيعيان را گرفت اعلام کرد دولت محلي بلوچستان پاکستان منحل و همه اختيارات به فرماندار کل در اين ايالت داده  خواهد شد. 

وي همچنين با اشاره به اينکه پليس در ايجاد امنيت در شهر کويته ناکام بوده است افزود ، به شبه نظاميان دولتي پاکستان اختيارات تام داده مي شود تا عوامل تروريستي را شناسايي و مجازات کند. 

اشرف به رهبران هزاره هاي پاكستان وعده داده كه به مطالبات آنان رسيدگي خواهد كرد. 

نخست وزير پاکستان همچنين در واکنش به درخواست شيعيان شهر کويته مبني بر اينکه ارتش کنترل شهر را بر عهده بگيرد گفت : نهاد شبه نظاميان دولتي پاکستان نيز بخشي از بدنه ارتش پاکستان را تشکيل مي دهند  و بدون شک اين نهاد نظامي نيز مي تواند امنيت را به اين شهر بازگرداند. 

اين در حاليست که لشکر جهنگوي يکي از گروهکهاي منحله و فرقه گرا در پاکستان مسئوليت حملات عليه شيعيان در شهر کويته را بر عهده گرفته بود. 

حادثه تروريستي در شهر کويته خشم شيعيان را در سراسر اين کشور در پي داشت. 

در سه روز گذشته بيشتر شهرهاي بزرگ پاکستان در اعتراض به کشتار شيعيان در کويته در اعتصاب عمومي بسر مي برد. 

شيعيان شهر کويته در سه روز گذشته با تحصن در خيابان و  خودداري از به خاک سپاري کشته شدگان حادثه تروريستي پنج شنبه، خواهان انحلال دولت محلي و دخالت ارتش در اين شهر شده بودند. 

صدهها هزار نفر از شيعيان نيز در شهرهاي مختلف پاکستان از جمله کراچي، اسلام آباد، لاهور، کويته، پيشاور و سکردو با تحصن در خيابانهاي اصلي اين شهرها ، خواهان انحلال دولت ايالتي  بلوچستان پاکستان  شده بودند. 

فرماندار کل ايالتهاي چهارگانه سند، پنجاب، خيبر پختون خواه و بلوچستان پاکستان از سوي رئيس جمهور اين کشور منصوب  مي شود و سروزير ايالتها که با راي مستقيم مردم آن ايالت تعيين مي شود دولت محلي يا ايالتي را تشکيل مي دهند.
برچسب ها: شیعه ، خشونت ، کاهش ، پاکستان ، اشرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار