حجت الاسلام ماندگاری گفت: در جامعه اسلامی باید مبنای ارزش گذاری قرآن وعترت باشد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در ويژه برنامه بصيرت عاشورايي مشهد افزود: اگر مبنای ارزش گذاری انسان ها غیر از این باشد سه اتفاق خواهد افتاد.

مسئول گروه تفحص سیره شهدا اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم به اطرافیان پیامبر می فرماید اگر شما لیاقت دفاع از ارزش های دین و عترت را نداشته باشید این نعمت را به قوم دیگری می دهیم.

اين استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: پیامبر اینجا اشاره به قوم سلمان فارسی یعنی ما مردم ایران داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بیان کرد: اما خداوند ضمانت نکردند که این ارزش برای ما بماند که اگر ما مبنای ارزش گذاریمان تغییر کند، این نعمت به امت دیگری داده می شود همچنان که از مردم زمان پیامبر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه اگر غیرت در جامعه دینی افول کند مصایب اولیای خدا دوباره تکرار می شوند گفت: همه مشکلات ما از آنجایی شروع شده است که جامعه اسلامی بی غیرت شد.

مسئول گروه تفحص سیره شهدا افزود: غیرت باعث می شود که انسان ارزش ها را حفظ کرده و مواظب باشد کسی ارزش های آن را مورد هتک قرار ندهد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: پیامبر(ص) در آن زمان به امت خود فرمودند که قدرت، ثروت و شهوت برای انسان ارزش نیست و ارزش باید دین الهی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری اظهار کرد: بعد از آن، دفاع از قرآن و نماز، حیا، حجاب و عفت تا موقع رحلت پیامبر(ص) ارزش های دینی بود.

وی ادامه داد: اگر به ظاهر مسلمان باشید و نماز هم بخوانید ولی مبنای ارزش گذاریتان دنیا باشد بازهم جزو مرتد شدگان دین الهی هستید.

وی گفت:کسانی که علی(ع) را خانه نشین کردند همان هایی بودند که دنیا برایشان ارزش بود و پس از رسول خدا(ص) دوباره به زمان جاهلیت بازگشتند.

اين استاد حوزه و دانشگاه با تقدیر از اجرای نمایش های آئینی در مشهد اضافه کرد: این نمایش به گوشه ای از درد های امام زمان(عج) اشاره دارد که ایشان از جفای به اجدادشان غصه می خورند.

وی تصریح کرد: ایشان روزی دوبار حادثه کربلا را می بینند و رنج می کشند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری باتاکید براینکه امام(ره) باعث شدند تا ارزش های ما دینی شود، ادامه داد: باید این ارزش ها را حفظ کرد تا دوباره ارزش های ما دنیایی نشوند.

مسئول گروه تفحص سیره شهدا بیان کرد:زمانی درجبهه ها ارزش، نماز خواندن بود و جوانان چهره هایشان را امام زمان پسند درست می کردند، اما امروز این ارزش ها تغییر کرده است.

وی افزود: درآن زمان وقتی دشمن برای اسیران ما فیلم مبتذل نشان می داد، چشمانشان را می بستند و با اینکه شلاق می خوردند آن ها را باز نمی کردند. اما امروزه برخی جوانان دیدن این فیلم ها را ارزش می دادند. /س 


برچسب ها: قران ، عترت ، جامعه اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.