سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات از حضور مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها در جلسه عصر ديروز(یکشنبه) این کمیسیون خبر داد و گفت: در این نشست، طرح ضیافت اندیشه و دانش‌افزایی استادان و همچنین عمره دانشجویی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عباس مقتدایی خوراسگانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در تشریح جلسه عصر ديروز(یکشنبه) کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: در این نشست مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها با حضور در این کمیسیون به تشریح جایگاه و دستاوردهای این نهاد پرداخت.

وی در ادامه افزود: در این نشست ابعاد فعالیت و اهم عملکردهای نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در ادامه اظهار داشت: در بخش اول این نشست حجت الاسلام محمدیان ضمن تشریح جایگاه نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها و عملکرد زیر مجموعه‌های آن، مباحث مرتبط با این نهاد را تشریح کرد، در بخشی از این گزارش وی همچنین عملکرد پژوهشگاه نهاد و همچنین دانشگاه معارف ویژه تربیت مدرسین برای گروه معارف را تشریح نمود.

مقتدایی ادامه داد: علاوه بر این موضوعات، موضوع عمره دانشجویی و طرح ضیافت اندیشه و طرح دانش‌افزایی استادان نیز بررسی و تشریح شد.


سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در ادامه اظهار داشت: از نکات برجسته‌ای که در این نشست مورد تأکید نمایندگان و مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه قرار گرفت تعامل هرچه بیشتر کمیسیون و نهاد برای دستیابی به بالاترین حد همکاری و در نتیجه ارتقاي سطح کیفی عملکردهای فرهنگی و تربیتی بود.

وی در ادامه با اشاره به حضور رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی در این نشست گفت: در بخش دوم این جلسه که با حضور پورعباس، رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی برگزار شد، وی ضمن تشریح عملکرد این دانشگاه به تشریح مفاد قانونی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مرتبط با دانشگاه علمی و کاربردی بر این نکته تأکید کرد که حدود 80 کشور جهان آموزش‌های خود را در دو سطح آموزش‌های مهارتی و نظری ساماندهی کردند.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: پورعباس در این نشست اظهار داشت که رویکرد اساسی دانشگاه جامع علمی و کابردی، پرورش نیروهایی است که بتوانند در حوزه آموزش‌های مهارتی در کشور فعالیت داشته باشند.

 وی در خاتمه اظهار داشت: پورعباس با ارائه گزارشی از عملکرد این دانشگاه از مهر ماه 89 تا کنون و با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در برنامه پنجم توسعه جایگاه ویژه‌ای دارد خواستار توجه هر چه بیشتر کمیسیون آموزش به این دانشگاه و عملکرد و اهداف آن شد.  

انتهای پیام/

 

برچسب ها: مجلس ، مقتدایی ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار