رژيم اسراييل با وجود محکوميت بين المللي گسترش شهرک‌هاي غير قانوني در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطيني طرحي را براي ساخت ۱۷۰ واحد مسکوني و مهمان‌پذير در کرانه باختري منتشر کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ، خبرگزاري فرانسه به نقل از فعالان ضد شهرک سازي گزارش کرد، اين واحدها در شهرک يهودي نشين «روتم» در دره اردن ساخته خواهند شد.

هاگيت آفران، عضو سازمان «اکنون صلح» در اين باره گفت: «هفته گذشته اين (طرح) براي بازنگري عمومي ارائه شد. درباره ۲۰۰ واحد است که ۳۰ واحد از آن تاکنون ساخته شده است. به علاوه ۸۴ واحد مهمان‌پذير نيز پيشنهاد شده است.»

وي افزود: «اين طرح براي ۶۰ روز به منظور ارائه هر گونه مخالفتي منتشر شده است. وقتي همه اعتراض‌ها جمع‌آوري و شنيده شد، کميته طراحي درباره تاييد يا رد آن تصميم خواهد گرفت؛ معمولا آنها (اين طرح‌ها را) تاييد مي‌کنند.»

اين اطلاعيه کمي پس از آن منتشر شد که پليس رژيم اسراييل با زور فعالان فلسطيني و بين المللي را که چادرهاي اعتراض‌آميز در منطقه‌مورد نظر براي ساخت واحدهاي جديد در کرانه باختري برپا کرده بودند برچيد.

حدود ۲۰ چادر روز جمعه در منطقه موسوم به E۱، ميان بيت المقدس و شهرک يهودي نشين «مال آدوميم» بر پا شد.

پروژه E۱ با هدف وصل کردن شهرک «مال آدوميم» در کرانه باختري به شرق بيت المقدس که درفاصله شش کيلومتري از هم قرار دارند طراحي شده است. اين طرح بخش شمالي کرانه باختري را از جنوبي آن جدا مي‌کند.

فلسطينيان شديد مخالف طرح‌هاي ساخت شهرک‌ها در E۱ هستند و مي‌گويند مه اين پروژه مانع ايجاد يک کشور منسجم فلسطيني مي‌شود.

سازمان ملل و بيشتر اعضاي جامعه جهاني از جمله چند متحد تل‌آويو شهرک‌هاي اسراييلي را غير قانوني دانسته و آن را محکوم کرده‌اند؛ چرا که اين سرزمين‌ها را رژيم اسراييل در سال ۱۹۶۷ اشغال کرد و طبق کنوانسيون ژنو ساخت و ساز در اين سرزمين‌هاي اشغالي غير قانوني است.

برچسب ها: اردن ، اسرائیل ، شهرکسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار