مدیركل دفتر مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری، از پرداخت تسهیلات 125 میلیون ریالی به مالكان واحدهای مسكونی خسارت دیده در زمین لرزه روز شنبه در بخش بلداجی شهرستان بروجن خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

ستار فرهادی در جمع خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری با بیان تصمیم های نشست فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: واحدهای مسكونی خسارت دیده از زمین لرزه روز گذشته كه به بازسازی نیاز دارند، با معرفی به بانك های عامل از تسهیلات یارانه دار بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: در این نشست، مقرر شد جمعیت هلال احمر چهارمحال وبختیاری، اقلام امدادی مورد نیاز آسیب دیدگان را تامین كرده و در اختیار آنان قرار دهد و به منظور محافظت مردم آسیب دیده از زلزله در برابر سرما، نسبت به اسكان اضطراری حادثه دیدگان در مدارس و حسینیه ها اقدام كرده و به میزان مورد نیاز، چادر در اختیار آنان قرار دهد.

فرهادی اضافه كرد: با تصمیم اعضای ستاد مقرر شد، بنیاد مسكن انقلاب اسلامی چهارمحال وبختیاری نسبت به شناسایی واحدهای مسكونی خسارت دیده و تامین 75 دستگاه كانكس برای اسكان موقت آسیب دیدگان با توجه به فصل سرما و یخبندان اقدام كند.

مدیركل دفتر مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری اضافه كرد: سازمان جهادكشاورزی نیز با برآورد خسارت احتمالی به كشاورزان، نسبت به جبران خسارت های وارد شده، اقدام می كند.

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست، گفت: زمین لرزه روز گذشته در بخش بلداجی شهرستان بروجن، حدود 42 میلیارد ریال به واحدهای مسكونی خسارت وارد كرده است.

محمود عیدی اظهار داشت: بر اساس ارزیابی های كارشناسان از خسارت های زمین لرزه روز گذشته، 180 واحد مسكونی در روستای « سناجان » گندمان و بخش بلداجی از 30 تا 70 درصد آسیب دیده است و 50 خانوار نیز به اسكان اضطراری نیاز دارند.

وی ادامه داد: با هماهنگی انجام شده با معاونت بازسازی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی كشور، تا سقف 10 میلیاردریال اعتبار بلاعوض برای بازسازی واحدهای مسكونی این منطقه اختصاص می یابد.

گفتنی است؛ زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.2 دهم ریشتر، ساعت 6و 55 دقیقه و 3 ثانیه صبح روز شنبه 23 دی ماه 91، و دو زلزله متعاقب آن، با شدت كمتر، بخش بلداجی واقع در شهرستان بروجن و همچنین بخش گندمان این شهرستان و بخش هایی از شهرستان کیار در استان چهارمحال و بختیاری را لرزاند.

شهر بلداجی از توابع شهرستان بروجن در فاصله 64 كیلومتری شهرکرد؛ مركز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.