مصرف دانه های گیاهی موجب کاهش علایم یائسگی می شود.

دکتر ویدا مدرسي نژاد جراح و متخصص زنان مامایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران گفت:پیشگیری از یائسگی زود هنگام با اصلاح روش زندگی امکان پذیر است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت مصرف استروژن های گیاهی طبیعی گفت: رژیمی که حاوی مقدار فراوانی عدس، لوبیا ، نخود و سویا باشد حاوی استروژن گیاهی فراوانی است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان یادآور شد ورزش یوگا برای رهایی از استرس و رسیدن به وزن طبیعی موجب حفظ تعادل هورمون ها می شود.

وی همچنین افزود: غذاهای غنی از کلسیم و مصرف حداقل 2 لیوان شیر در روز یا معادل آن از فرآورده های شیری، سبزیجات، کاهش کالری و کاهش مصرف نمک از مهم ترین نکاتی است که خانم ها باید در حوالی دوران یائسگی به آن توجه کنند.

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده گفت: زنانی که به طور طبیعی از دانه های گیاهی بیشتری استفاده می کنند کمتر علایم یائسگی را نشان می دهند.

دکتر مدرسي نژاد تصریح کرد:زنان در حوالی دوران یائسگی و پس از آن باید رژیم غذایی غنی از پروتئین و ویتامین که در حبوبات به وفور یافت می شود استفاده کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ورزش حداقل به مدت 30 دقیقه و 4 بار در هفته، علاوه بر کاهش خطر ایجاد ضایعات استخوانی، موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، سکته ، فشار خون، چاقی ، دیابت و افسردگی می شود./ع2
برچسب ها: یائسه ، استخوان ، استروژن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار