"تئاتر مشارکتی برای کودکان و نوجوانان" سه شنبه، 26 دی‌ماه، ساعت 16:30 در تالار کنفرانس مرکز ملی آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند، اعلام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل ازايران تئاتر، یدالله آقا عباسی در مورد چگونگی تئاتر مشارکتی و سرفصل‌هایی که طی این جلسه مورد بحث و گفت و گو قرار خواهد گرفت، گفت: تئاتر مشارکتی گونه‌ای از تئاتر است که طبق تعریف رایج در کشور ما، در اجرا به همه یا بخشی از تماشاگران امکان فعالیت و مشارکت در اثر را می‌دهد و همچنین مرز میان بازیگر و تماشاچی را از میان برمی‌دارد.
وی در ادامه افزود: تئاتر مشارکتی به نوعی است که در اجرا مشابهت‌هایی با تئاتر خلاق پیدا می‌کند، به همین دلیل نیاز است در این زمینه بحث و گفت و گو شود تا آنچه به نام تئاتر مشارکتی مورد نظر است، در اجرا درست اتفاق بیفتد.
این مدرس دانشگاه و پژوهشگر درباره بخش‌هایی که طی ششمین جلسه در مورد آن ها تبادل نظر خواهد شد، اظهار کرد: وجه تمایز تئاتر مشارکتی با تئاتر خلاق، نحوه استفاده از گروه در تئاتر مشارکتی، فنون نوشتن نمایشنامه برای این گونه از تئاتر و همچنین چگونی تولید و اجرای نمایش بر اساس تئاتر مشارکتی از جمله مواردی است که در این جلسه مورد بحث قرار خواهد گرفت.
در این نشست بهزاد صدیقی نمایشنامه‌نویس، منتقد و پژوهشگر تئاتر، همراه با یدالله آقاعباسی در خصوص تئاتر مشارکتی برای کودکان و نوجوانان به ایراد سخن و بحث و تبادل نظر می‌پردازد.
این سلسله نشست‌ها با هدف تقویت تئاتر کودک و نوجوان و تبادل دانش و تجربه بین هنرمندان، پیش کسوتان، صاحب نظران و دانشجویان تئاتر در آخرین سه شنبه هر ماه برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای  حضور در این نشست‌ها به تالار کنفرانس مرکز آفرینش های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، واقع در بلوار کشاورز، خیابان حجاب، مراجعه کرده و یا برای‌ اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88971292 تماس بگیرند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار