رییس فدراسیون تنیس با بیان اینکه بیش از 70 درصد فدراسیون ها می توانند خودگردان شوند تصریح نمود: باید به حامیان خصوصی در ورزش اعتبار ببخشیم.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، مجید شایسته اظهار داشت: دراساسنامه فدراسیون های ورزشی 12 راهکار برای تامین منابع مالی برای فدراسیون ها در نظر گرفته شده که یکی از آنها تخصیص اعتبار توسط دولت یا وزارت ورزش و جوانان است.

وی ادامه داد: درحالی که دراساسنامه فدراسیونهای ورزشی 11 فرصت دیگر برای تامین هزینه های مالی فدراسیون ها وجود دارد در ابتدا و انتهای سال مالی، فدراسیون های ورزشی تنها بر روی میزان اعتباری که وزارت ورزش و جوانان به آنها تخصیص می دهد، متمرکز می شوند و نکته جالب این است که مسوولان فدراسیون ها با برگزاری نشست های مختلف خواستار افزایش اعتبارات خود هستند.

رییس فدراسیون تنیس افزود: آنچه از سوی دولت به وزارت ورزش وجوانان تحت عنوان بودجه فدراسیون ها تخصیص می یابد در واقع بخشی از بیت المال است که در نگاه منطقی و کارشناسی، باید در جایی هزینه شود که برای ورزش کشور حاصلی در برداشته باشد.

وی بحث آمایش رشته های ورزشی و بررسی کارشناسی بر روی فدراسیونهای مدال آور و پرمدال رامورد توجه قرار داد و گفت: معتقدم اگر قرار است این بودجه دولتی از بیت المال برای فدراسیونی هزینه شود، باید بر روی رشته هایی باشد که بتوانند برای کشور مدال آور و افتخارآفرین باشند.

شایسته با تاکید بر توجه بیشتر فدراسیون های ورزشی بر سایر بند های مندرج در اساسنامه اظهاداشت: ضمن شناسایی بخش خصوصی اثر گذار بر روی ورزش، باید نگاه کارشناسی برروی حامیان مالی و چگونگی بهره گیری از پتانسیل های آنها صورت گیرد .

وی نگاه کالایی و مصرفی به اسپانسرها را مهمترین عامل بی رغبتی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش ورزش دانست و افزود: اگر نگاهی به لیگ های حرفه ای رشته های مختلف ورزشی داشته باشیم، تغییرات دائمی در اسپانسرها را مشاهده خواهیم کرد. این درحالی است که اگر حامیان مالی و بخش خصوصی در ورزش جایگاه خود را پیدا کنند ،قطعا هیچ حوزه ای را بهتر از ورزش برای سرمایه گذاری نخواهد یافت و حضوری دائمی خواهند داشت.

رییس فدراسیون تنیس اضافه کرد: باید باور کنیم استفاده از پتانسیل بخش خصوصی تنها راه برون رفت فدراسیونها از شرتیط بد اقتصادی است و اسپانسرها می توانند به عنوان حامی اصلی ورزش، در جهت توسعه پایدار ورزش در حوزه های قهرمانی و زیرساختها اثرگذار باشند.

وی پیشنهاد کرد: باید نگاه کالایی و مصرفی از چهره بخش خصوصی زدوده شود و به اسپانسرها در سطح کلان ورزش اعتبار بخشید. ضمن آنکه این مهم باید توسط خود فدراسیون ها اتفاق بیفتد.

شایسته توضیح داد: خوشبختانه دربخش کلان راهکار توسعه اقتصادی فدراسیون ها در اساسنامه منعکس شده و این فدراسیون ها هستند که باید با برنامه ریزی و ایجاد شرایط مطلوب، فضا را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی مهیا کنند.

وی با بیان اینکه بیش از 51 فدراسیون در کشور فعال هستند که تنها بخشی از آنها به بالاترین سطح از مدال آوری در میادین بزرگی چون المپیک های آسیایی وجهانی رسیده اند،‌ تصریح کرد: بااین وجود من معتقدم بیش از70 درصد فدراسیونها می توانند خودگردان باشند و در حال حاضر رشته ها اسپانسرهای خاص خود را دارند ،اما برای حفظ آنها باید برنامه داشت.

رییس فدراسیون تنیس افزود: بی تردید برای اینکه فدراسیون ها بتوانند به سطح مطلوبی از درآمدزایی برسند با مشکلات فراوانی مواجه خواهند شد، اما من معتقدم وزارت ورزش و جوانان می تواند با بهره گیری کارشناسان مجرب حوزه ورزش و اقتصاد ،خطاهای احتمالی دوره آزمون و خطای فدراسیونهای فعال دراین حوزه را بکاهند.

وی با تاکید بر نظارت وارزیابی عملکرد فدراسیون ها در حوزه های اقتصادی و درآمدزایی توسط وزارت ورزش و جوانان گفت: به هرحال باید فدراسیونها به سمت درآمدزایی بروند و کم کم از چتر دولت خارج شوند.

شایسته ادامه داد‌: ما در فدراسیون تنیس، کارجدیدی را درحوزه درآمدزایی آغاز کرده ایم، ضمن اینکه برنامه ها و سیاستگذاری هایمان درحوزه چگونگی استفاده از بخش خصوصی را خدمت دکتر عباسی وزیر ورزش و جوانان ارائه کردیم و چنانچه به آنچه که پیش بینی کردیم دست یابیم نتیجه را به وزارت ورزش وجوانان جهت بهره برداری ارائه خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار