یک مسئول بلند پایه عراقی از برگزاری نشست هایی سری در سفارت آمریکا در بغداد خبر داد که هدف از آن تقسیم عراق به اقلیم های مختلف است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الانصار نت، یک دیپلمات بلند پایه آمريکايي فاش کرد اخیرا دیدارهای مشکوکی بین مسئولین آمریکایی و سیاستمداران عراقی در مقر سفارت آمریکا در بغداد انجام گرفته که هدف اصلی آن توافق بر سر تقسیم عراق و به رسمیت شناختن "اقلیم سنی" است.

این دیپلمات که نخواست هویتش فاش شود افزود: محور گفتگوها استقلال استان های الانبار، موصل، صلاح الدین، و دیالی و از سوی دیگر ادغام کرکوک در اقلیم سنی هاست.

این منبع که خود در نشست سفارت آمریکا حضور داشته تاکید کرد که آمریکا با جدایی شیعیان و استقلال اقلیم شیعه شدیدا موافق است چرا که می خواهد از این طریق دولت های حوزه خلیج را تحریک کرده و درگیری بین اقلیم شیعه و حوزه خلیج را طراحی کند. بهانه اصلی آمریکا برای این توطئه نیز "صدور تفکر شیعه به دولت های همجوار از طریق ایران" خواهد بود.

گفتنی است اخیرا درگیری های داخلی گریبان گیر عراق و مسئولان آن شده به نحوی که هم استان ها و هم مسئولین بر ضد هم به فعالیت می پردازند، آمریکا هم فرصت را مناسب شمرده و در پی آن است نقش تاریخی خود در استعمار کشورها را ایفا کند، و اگر این توطئه عملی شود عراق به سه اقلیم کلی (اقلیم کردستان، اقلیم شیعه، اقلیم سنی) تقسیم خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار