معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال وبختیاری گفت: زمین لرزه روز گذشته در بخش بلداجی شهرستان بروجن، حدود 42 میلیارد ریال به واحدهای مسكونی خسارت وارد كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد: محمود عیدی، با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس ارزیابی های كارشناسان از خسارت های زمین لرزه روز گذشته، 180 واحد مسكونی در روستای 'سناجان' گندمان و بخش بلداجی از 30 تا 70 درصد آسیب دیده است.

وی ادامه داد: تیم های امدادی و نیروهای هلال احمر از دقایق ابتدایی وقوع زلزله در محل حاضر شده و به خدمت رسانی به مردم پرداختند و با كمك تیم های امدادی، خدمات عمومی نظیر آب، برق، گاز و شبكه ارتباطی تلفن ثابت و همراه در منطقه برقرار شد.

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح كرد: با توجه به سرمای هوا، عملیات بازسازی واحدهای مسكونی آسیب دیده در سریع ترین زمان ممكن آغاز می شود.

فرماندار شهرستان بروجن نیز با بیان آماده باش كامل نیروهای امدادی، گفت: جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری، دو مدرسه شهرستان را برای اسكان اضطراری آسیب دیدگان تجهیز كرده است.

فتاح كرمی ادامه داد: اكیپی از بخشداری های شهرستان، نیروی انتظامی، استانداری، هلال احمر و بنیاد مسكن تشكیل شده است و در حال برآورد خسارت واحدهای مسكونی آسیب دیده منطقه است.

زمین لرزه پنج و دو دهم ریشتری ساعت شش و 55 دقیقه و دو زلزله متعاقب آن با شدت كمتر روز گذشته، بخش بلداجی واقع در شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری را لرزاند.

شهر بلداجی از توابع شهرستان بروجن در فاصله 64 كیلومتری شهرکرد؛ مركز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است./ع

برچسب ها: زلزله ، بلداجی ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.