مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی از ایجاد بانک اطلاعات واحدهای صنعتی مستقر درشهرک ها و نواحی صنعتی كشور خبرداد و گفت: طرح استقرار شرکتهای مدیریت صادرات درچهار استان انجام می گيرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، فخراله مولایی با اشاره به تاکید مقام عالی وزارت مبنی بر شناسایی واحدهای تولیدی صادراتگرا  گفت: در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و حمایت از تولید داخلی طرح استقرار شرکت های مدیریت صادرات در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور را اجرا می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در این راستا اطلاعات مربوط به واحدهای صنعتی در حوزه صادرات و واردات  جمع آوری شده که درصورت حمایت از این واحدهای صنعتی می توان اشتغال بیش از 25 هزارو645 نفردر شهرک ها ونواحی صنعتی را تثبیت کرد.

مولایی خاطرنشان کرد: اطلاعات گردآوری شده براساس صادرات و واردات مواد اولیه به سه دسته تفکیک شده ومورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: دسته اول واحدهایی هستند که هم اکنون واردات وصادرات دارند،دسته دوم واحدهایی که با ظرفیت پایین تری صادرات و واردات را انجام می دهند ودسته سوم واحدهایی که در صورت حمایت و بوجودآمدن شرایط مناسب دارای پتانسیل لازم برای صادرات هستند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به راه اندازی 20مرکز خدمات فناوری کسب وکار گفت: هم اکنون 19مرکز درحال ساخت و8مرکزدیگر در حال مطالعه است.

مولایی وجود فضای ایجاد نمایشگاه در مساحت های مختلف را از ویژگی های مراکز خدمات فناوری کسب و کار برشمرد و گفت: با استفاده از بانک اطلاعاتی بدست آمده درباره محصولات صادراتی شهرک های صنعتی می توان محصولاتی را که دارای پتانسیل بالای صادراتی هستند در این نمایشگاههای دایمی به  نمایش گذاشت.

وي تصریح کرد: با تجمیع محصولات صادراتی شهرک های صنعتی در این نمایشگاه ها به صورت تدریجی سبد صادراتی شهرک های صنعتی ایران شکل خواهد گرفت.

مولایی با بیان اینکه هزینه واحدهای صنعتی با تجمیع محصولات صادراتی در یک مکان و یا تشکیل سبد صادراتی کاهش خواهد یافت، تاکید کرد: با تشکیل سبد صادراتی هزینه ناشی از مذاکره با خریداران خارجی وشناسایی بازار هدف تجمیع شده و هزینه کمتری  به واحدهای صنعتی وشرکتهای صادرکننده تحمیل خواهد شد.

معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت در ادامه به استقرار شرکت های مدیریت صادرات در شهرک ها ونواحی صنعتی کشور اشاره کرد و گفت:  این شرکتها به منزله بازوان اجرایی شرکتهای تولیدی تمامی دغدغه های بازاریابی وفروش را از ذهن تولیدکننده برداشته وباعث می شوند تمام تلاش تولیدکننده معطوف به تولید محصول با کفیت ومطابق نیاز بازار باشد.

 وی خاطر نشان کرد: با کنارهم قراردادن شرکت های مدیریت صادرات وپتانسیل شهرک های صنعتی کشور وتشکیل سبد صادراتی شهرک های صنعتی ایران ودر نهایت استقرار شرکت های مدیریت صادرات در شهرک های صنعتی کشور می توان انتظار داشت روند صادرات در این شهرک ها بهبودیافته وبازارواحدهای صنعتی توسعه یابد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار