نخست وزیر سابق ایتالیا با اشاره به قضیه لیبی اتفاقات منطقه را به دور از دموکراسی و صرفا یک دعوای استعماری برای غصب منابع دولت های خاورمیانه دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از النخیل، در ادامه سلسله اعترافات سران غربی در توطئه برای غارت منابع و ثروت کشورهای منطقه "سیلویو برلوسکونی" نخست وزیر سابق ایتالیا تاکید کرد آنچه که در لیبی اتفاق افتاد نه انقلاب مردمی بود و نه به اصطلاح بهار عربی"(بيداري اسلامي) بلکه صرفا حوادثی بود که در پی تصمیم حکومت فرانسه برای دخالت در این کشور به وقوع پیوست.

خبرگزاری ایتالیا موسوم به "آکی" نیز با تایید این خبر به نقل از برلوسکونی نوشت: اتفاقات لیبی در پی دخالت های فرانسه در این کشور رخ داد و سران فرانسوی توانستند این دخالت را در چهارچوب انقلاب مردمی به جامعه بین الملل معرفی کنند!

وی افزود: اتفاقاتی که به عناوین مختلف در حال حاضر و به ویژه در خاورمیانه رخ می دهد هیچ ارتباطی به "دموکراسی" نداشته و صرفا یک دعوای استعماری است که چیزی جز پسرفت برای کشورهای منطقه در پی نخواهد داشت.

برلوسکونی در توضیح بیشتر قضیه لیبی گفت: وقتی رئیس جمهور وقت فرانسه "نیکولا سارکوزی" به لیبی رفته و عکس های دو نفره من با قذافی را دیده بود با عصبانیت ابراز داشت که برلوسکونی سهم ما از نفت و گاز لیبی را سلب کرده است! و پس از آن بود که هواپیماهای فرانسه حمله به لیبی را آغاز کردند بدون اینکه هر گونه تصمیم مشترک جهانی در این مورد گرفته شود.
برچسب ها: برلوسکونی ، لیبی ، انقلاب ، فاش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار