فرماندار قصرشیرین گفت: مرز رسمی پرویزخان یكی از ظرفیت های مهم و بزرگترین دروازه اقتصادی ایران به عراق در حوزه صادرات كالا و مبادلات مرزی است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

حسین پروین' گفت: با بیش از یك دهه فعالیت اقتصادی این مرز در حوزه اقتصادی و صادرات كالا پیشرفت ویژه ای را داراست، بطوریكه پرویزخان بعنوان مهمترین مركز صادرات كالاهای غیرنفتی كشور به عراق محسوب می شود.

در 9 ماه گذشته از سال جاری از مرز رسمی پرویز خان یك میلیارد و 507 میلیون دلار كالا به ارزش وزنی دو میلیون و 788 هزار تن به عراق صادر شده كه از نظر ارزش ریالی 29 درصد و از نظر ارزش وزنی 36 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش صادرات داشته است.
پروین اظهار كرد: پایانه مرزی پرویزخان مشتمل بر دروازه ورودی و ساخت نماد جمهوری اسلامی، سالن های مسافری و تجاری در این مرز ایجاد خواهد شد.
وی تاكید كرد: براساس روابط دیپلماتیك و سیاسی با عراق، این مرز فرصتی برای پیشرفت روابط و افزایش صادرات كالا به بازارهای عراق و معرفی جمهوری اسلامی و توانمندی هایش به دیگر جوامع است.
فرماندار قصرشیرین گفت: وسعت دادن به مرز رسمی پرویزخان از اواخر سال 89 به بعد با شتاب بیشتری دنبال می شود، تا پیش از این، فضای بازارچه حدود 30 هكتار بود ولی در طرح جامع این مرز به 375 هكتار افزایش یافته كه هم اكنون 100 هكتار از آن محوطه سازی، زیرسازی و آسفالت شده است.
پروین خاطرنشان كرد: با اجرایی شدن طرح جامع مرز رسمی پرویزخان وضعیت بسیار خوبی را در این منطقه شاهد خواهیم بود و زیر ساخت های مورد نیاز یك مرز رسمی در شان نظام مقدس اسلامی در این منطقه ایجاد خواهد شد.
قصرشیرین در غرب استان كرمانشاه بیش از 186 كیلومتر مرز مشترك با عراق دارد و دارای دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی با این كشور است كه مرز پرویزخان با اقلیم كردستان عراق و مرز خسروی با حكومت مركزی عراق هم مرز است كه روزانه بیش از یك هزار دستگاه كامیون حامل كالا از این مرز به كشور عراق صادر می شود./ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.