معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران از راه اندازی پژوهشکده بیماریهای خونی در استان با مجوز شورای گسترش خبر داد.

عنایتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران از گرفتن مجوز تاسیس مرکز تحقیقاتی توکسوپلاسموزیس در مازندران خبر داد و گفت: شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی باراه اندازی پژوهشکده بیماریهای خونی در مازندران برای نخستین بار در بین دانشگاه های علوم پزشکی قطب شمال کشور موافقت کرد.

وی به افتتاح مرکز رشد و فناوری سلامت در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: با آغاز به کار این مرکز، بخشی از تحقیقات به فناوری تبدیل می شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران، به برگزاری کارگاههای توانمند سازی اعضای هیئت علمی، دانشجویان و پژوهشگران کارشناس اشاره كرد و گفت: بیش از 50 کارگاه برای اعضای هيئت علمی و 30 کارگاه برای دانشجویان برگزار شد.

عنایتی همچنین از برگزاری نخستین کنگره بین المللی جراحی قلب در مازندران خبر داد و افزود: این کنگره با هدف معرفی و ارائه آخرین پیشرفتهای علمی کشور در خصوص بیماریهای قلبی و درمان آنها با حضور اساتید داخلی و خارجی در اردیبهشت سال آینده برگزار می شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با بیان اینکه 323 عنوان مقاله توسط محققان این دانشگاه در سال گذشته به چاپ رسیده که 10 مقاله در متنهای آموزشی بین المللی نمایه شدند، گفت: 3 مقاله دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز جز یک درصد مقالات پرارجاع در دنیاست./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.