معاون مهندسی و عمران اداره كل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: به منظور افزایش ظرفیت پذیرش كشتی های حامل تناژهای بالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) ، ظرفیت باربری چهار اسكله در این مجتمع بندری افزایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان 'مسعود قاسمیان' اظهارداشت: در راستای افزایش ایمنی پهلوگیری كشتی ها به ویژه كشتی هایی با تناژ بالا در اسكله های مجتمع بندری، تعداد 106 بولارد 40ggg با ظرفیت كششی 150 تنی ساخته و نصب شد.

وی افزود: به همین منظور در اسكله های 16 تا 30 ، تعداد 182 فندر تك سلولی suc1450 ساخته و نصب خواهد شد كه توان و ایمنی پهلوگیری اسكله ها به دلیل شكل سامانه فندری افزایش می یابد.

معاون مهندسی و عمران اداره كل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با بیان اینكه نصب بولاردها و فندرها ظرفیت اسكله ها را به منظور پذیرش شناورهای با ظرفیت 100 هزار تن بالا برده بیان كرد: با توجه به نصب بولارد نوع 40ggg ظرفیت نیروی مهار كشتی از 30 تن به 150 تن افزایش یافت تا توان و ایمنی پهلوگیری كشتی ها پنج برابر افزایش یابد و از بروز حادثه و خسارت احتمالی به كشتی تا حد بسیار زیادی جلوگیری شود.

قاسمیان افزود: تمامی جزییات پروژه، با تكیه بر توان داخلی و بهره گیری از تولید ملی و مطابق آخرین استانداردهای روز دنیا تهیه و نصب شده است.

بندر امام خمینی (ره) با 35میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری ، دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است./ب
برچسب ها: ظرفیت ، باربری ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.