مدیرمهندسی وساختمان شركت ملی مناطق نفت خیزجنوب گفت: پروژه احداث تسهیلات فرآورشی در واحدنمك زدایی بنگستان اهوازبا 99درصدپیشرفت كار،به عنوان دومین پروژه مهرماندگاردرمناطق نفت خیزجنوب درآستانه بهره برداری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، 'سیدعبدالله موسوی' ،هدف از اجرای این پروژه را اصلاح سامانه فرآورش فعلی از طریق ایجاد تسهیلات جدید، برای فرآورش نفت نمكی میدان اهواز بنگستان عنوان كرد.

وی گفت: با بهره برداری از این پروژه، ظرفیت فرآورش نفت نمكی از 110 هزار به 165 هزار بشكه در روز افزایش خواهد یافت.

موسوی افزود: احداث دو دستگاه نمك گیر برقی (دیسالتر) و دو دستگاه پیش گرمكن غیر مستقیم نفت، تاسیسات اصلی و سامانه های DCS و ESD، كلید خانه، بسته تزریق مواد شیمیایی و تصفیه پساب از تاسیسات جانبی این پروژه است.

وی با بیان این كه اعتبار این پروژه بیش از 156 میلیارد ریال است اظهار كرد: نمك زدایی ها یكی از واحدهای فرآورشی صنعت نفت هستند كه با جداسازی نمك و املاح موجود در نفت خام، سبب افزایش كیفیت نفت ارسالی به پالایشگاه ها و مبادی مصرف می شود.

هم اكنون 12 پروژه مهر ماندگار در شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب در حال اجراست كه از میان آن ها 10 پروژه در حوزه مهندسی و ساختمان و دو پروژه در بخش های مخابرات و معاونت حفاری قرار دارد.

شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب بزرگ ترین شركت زیر مجموعه شركت ملی نفت ایران است كه در گستره ای نزدیك به 400 هزار كیلومتر مربع در استان خوزستان و بخش هایی از استان های كهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر راهبری عملیات تولید نفت، گار و مایعات گازی از 60 میدان هیدروكربوری بزرگ و كوچك را عهده دار است./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.