خدمات مرجع مجازی کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید بهشتی با هدف گسترش بهبود و در دسترس قرار دادن خدمات مرجع کتابخانه برای کاربران راه اندازی شده است.

نقدی، معاون کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: با گسترش روز افزون استفاده از خدمات اینترنت در مراکز آموزشی، سازمانها و نهادها و حتی منازل ، ارائه خدمات کتابخانه ای به صورت آنلاین و مجازی نیز بیش از پیش مورد توجه کتابخانه ها و درخواست کاربران آنها قرار گرفته است.

وی افزود: خدمات مرجع مجازی در زمینه پاسخگویی فوری به کاربران و در نتیجه جلب رضایت آنها تاثیر مستقیم دارد امروزه با توجه به پیشرفت فناوری نوین و بکارگیری آنها در کتابخانه ها در بخشهای مختلف باید توجه داشت که یکی از حوزه  های متحول شده کتابخانه ها افزودن خدمات مرجع  مجازی به خدمات مرجع سنتی است.

نقدی تصریح کرد: با فراهم آمدن و توسعه روز افزون فناوری ها، کتابخانه ها باید از سامانه هایی استفاده کنند که اطلاعات مورد نیاز متخصصان را در سریع ترین زمان ممکن و با کیفیتی قابل اعتماد به آنها ارائه دهند و خدمات مرجع مجازی از جمله نظام هایی است که کتابخانه ها و کتابداران را در رسیدن به هدف فوق در بخش مرجع یاری می کند.

معاون کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید بهشتی همچنین گفت: خدمات مرجع مجازی دانشگاه شهید بهشتی با هدف گسترش و بهبود خدمات مرجع کتابخانه و در دسترس قرار دادن خدمات مرجع برای کاربران کتابخانه دانشگاه شهید بهشتی فارغ از محدودیت های زمانی و مکانی آنها از دی ماه 1391 از طریق سایت کتابخانه دانشگاه شهید بهشتی به نشانی www.lib.sbu.ac.irو از طریق بخش گفتگوی آنلاین راه اندازی شده است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار