عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس، با بیان اینکه بحران آلودگی، سلامت مردم کشور را به خطر انداخته است، گفت: آلودگی کلانشهرها نه تنها موجب افزایش مرگ‌ومیر شده بلکه دیدن هوای پاک در پایتخت به آرزویی دست نیافتنی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / کمال‌الدین پیرمؤذن با یاد‌آوری فرا رسیدن هفته هوای پاک در ۲۴ دی‌ماه، تصریح کرد: شعار این هفته که به نام صنعت پاک، هوای پاک نامگذری شده است به وضوح نقش صنایع در افزایش و کاهش آلودگی را نمایان می‌کند.

وی ،با بیان اینکه طرح کاهش آلودگی تهران باید با جدیت دنبال شود، گفت: ارتقاء دانش فنی در موتور خودرو، ارتقا کیفیت سوخت، توسعه حمل‌ونقل عمومی، حل و یا کاهش ترافیک شهر تهران، توسعه فضای سبز، ساماندهی معاینه فنی خودرو، آموزش همگانی به شهروندان و نصب و اجباری کردن کاتالیست‌ها در خودروها از مهم‌ترین محورهای این طرح به‌شمار می‌آید.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود:‌ وسایل نقلیه عمومی در کشور باید از نظر کیفی و کمی توسعه یابند، زیرا با توسعه ناوگان حمل و نقل همگانی، بسیاری از مشکلات شهری از جمله ترافیک کلان شهرها کشور برطرف می‌شود.

پیرمؤذن با تأکید بر ضرورتنظارت و کنترل دولت بر صنایع آلاینده کشور به‌ویژه شهر تهران، افزود: به طور حتم کاهش این‌گونه صنایع در بهبود هوای تهران نقش بسزایی دارد.

وی گفت: در بحث کاهش آلودگی هوا، مراکز صنعتی باید از مراکز جمعیتی دور باشند، باید بدانیم تا زمانی که صنعت به مراکز جمعیتی نزدیک باشد، معضلات این چنینی که جان انسان‌ها را به مخاطره می‌اندازد تشدید می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه بحران آلودگی، سلامت مردم کشور را به خطر انداخته است، گفت: آلودگی کلانشهرها به‌ویژه در تهران، رشت، اهواز، تبریز و اصفهان موجب افزایش مرگ‌ومیر و بروز بیماران قلبیدر افراد سالم شده است.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس، تأکید کرد: ایجاد کمربند سبز و توسعه فضاهای سبز در ساختار‌های شهری از عوامل تأثیرگذار در کاهش آلودگی هوا است که متاسفانه در کلانشهر‌هایی نظیر تهران وجود بافت متراکم شهری و کاهش فضا و همچنین برخی ساخت وساز‌های غیرمجاز در حاشیه این شهر‌ها، اجرایی شدن طرح‌های کاهش آلودگی را با مشکلاتی روبرو کرده است.

برچسب ها: اردبیل ، هفته ، هوای ، پاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.