نماینده مردم آبادان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز با اشاره به فرمایش امام (ره) که فرمودند: خوزستان دینش را به اسلام ادا کرده است گفت: هیچ کدام از دولتمردان تاکنون این فرمایش امام (ره) را سرلوحه کار خود قرار نداده‌اند

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران محمد سعید انصاری نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز بهارستان با بیان این که این صدا را از قلب مردم پاک آبادان و خوزستان می‌شنوید،  گفت: مردم شریفی که در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و در طول جنگ تحمیلی توانستند صداقت،‌لیاقت و مردانگی خود را به همه دنیا ثابت کنند، تا آن‌جایی که امام راحل فرمودند خوزستان دینش را به اسلام ادا کرده است.

وی در ادامه افزود: استانی که جوانان انقلابیش در طول سال‌های سختی و خفقان رژیم منحوس پهلوی و سپس در جنگی نابرابر در مقابل خیانت‌های خائنان و ملت و انقلاب به جمهوری اسلامی ایران جانانه ایستادگی کردند و در ادامه راه نیز به استکبار جهانی آموختند که جای نفوذ در بین صفوف خداجویان و ولایت مداران برای خائنان وجود ندارد.

نماینده مردم آبادان در ادامه تصریح کرد: وضع موجود سزاوار آن نیست که پس از گذشت 24 سال از شروع بازسازی مناطق جنگ زده کشور این استان همچنان در مشکلات پس از جنگ بوده و دست و پنجه نرم کنند و دولتمردان گذشته هیچ کدام جمله‌ای که امام فرمودند: خوزستان دینش را به اسلام را ادا کرده را سرلوحه کار خود قرار ندادند و هیچ کدام دینشان را به خوزستان و خوزستانی ها ادا نکردند و مردم این استان هم چنان با مشکلات زیربنایی و ابتدایی می‌جنگند

وی در ادامه خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آقای رئیس‌جمهور چرا با لجاجت با مردم خوزستان رفتار می‌کنید؟ آیا این مردم کم به انقلاب خدمت کرده‌اند، چرا از مدیریت ضعیف استان خوزستان حمایت می‌کنید و چرا اجازه نمی‌دهید افراد لایق خدمت رسانی کنند و افراد ناتوان با مدیریت ضعیف خود این استان را دچار مشکل کرده‌اند.

نماینده مردم آبادان ادامه داد: شما که بدون دلیل و فقط به خاطر مسائل انتخاباتی برخی از وزرا را لحظه‌ای عزل می‌کنید و چندین وزارت‌خانه را ادغام کرده‌اید در تغییر مدیریت این استان تعلل می‌کنید، چه جوابی به خدا، شهدا و خانواده‌هایشان می‌دهید.

انصاری در ادامه عنوان کرد: دست از لجاجت برداشته و مدیریت ضعیف استان را در این چند ماه پایانی عوض کنند و نگذاریم که مردم خوزستان بیش از این با مشکلات دست به گریبان باشند و از انقلاب ناراضی شوند ، نارضایتی مردم از انقلاب به گردن شما و مدیریت ناتوان این استان است.

وی در ادامه گفت: آبادان و خرمشهر هم چنان پس از 24 سال از جنگ خانمان سوز هنوز دچار مخروبه‌ها و آب شور ناسالم هستند و با وجود قرار گرفتن میان دو رودخانه از داشتن آب شرب سالم محروم شده است.

نماینده مردم آبادان با بیان این که آبادان جزیره‌ای است که 4 طرف آن را آب گرفته گفت: با این اوضاع آبادان فریاد بی آبی می‌کشد، خط انقلاب آب غدیر متاسفانه هنوز به پایان نرسیده و از کانال روباز انتقال آب کشاورزی که در آن امکان وجود لاشه حیوانات وجود دارد به خورد مردم غیور خرمشهر و شادگان داده می‌شود.

وی ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور تا کی زیربناهای این دو شهر که روزی بهترین شهرهای کشور بودند همچنان باید مخروبه باقی بماند و راههای آن مرتبا فاجعه آفرین باشند مگر شما در سفر استانی خود به این مردم قول ندادید که مشکلات آب شرب این استان را برطرف کنید تا خرمشهر آباد شود اما هم چنان مردم در مشکلات غیر قابل تحمل زندگی می‌کنند.

انصاري ادامه داد: شما که کوهها را می‌شکافید رودخانه‌ها را کور می‌کنید و دریاها را پر می‌کنید توان اتمام 40 کیلومتر راه جاده مسطح را ندارید یا به مردم شریف استان دهن کجی می‌کنید، شعارهایتان به پایان رسیده و مدیون مردم خوزستان هستید و من به عنوان انعکاس صدایی از اعماق دل‌های مردم خوزستان و آبادان عنوان می‌کنم کاری برای خوزستان، آبادان و خرمشهر نکرده‌اید مردم این دو شهر نیز جزو ملت غیور این کشورند چرا باید حقوقشان لگد مال شود و از حقوق اولیه شهروندی محروم باشند.

نماینده مردم آبادان در خاتمه خاطر نشان کرد: کمی از بی‌تدبیری خارج شوید و نگذارید مردم با خاطره بدی با دولت شما خداحافظی کنند و از شما متنفر باشند.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: دولت ، امام ، نطق ، مجلس ، نماینده ، آبادان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار