توجه به دوست داشتن یا نداشتن یک نوع غذا و لذت گفت‌وگو کردن هنگام صرف غذا عواملی هستند که از بی‌اشتهایی کودک و غذا نخوردن او جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ والدین باید بدانند که نیاز کودک به مواد غذایی در سن 2 تا 3 سالگی کمتر از سال اول تولد است.
 
کم کردن مقدار شیر، قطع کردن و ندادن غذاهای شیرخوارگی و جانشین کردن غذاهای خانواده، آزاد گذاشتن کودک در انتخاب غذا، توجه به دوست داشتن یا نداشتن یک نوع غذا و لذت گفت و گو کردن هنگام صرف غذا عواملی هستند که از بی اشتهایی کودک و غذا نخوردن او جلوگیری می کند.
 
گاهی غذانخوردن از بی‌اشتهایی نیست، بلکه از لجبازی‌ کودک ناشی می‌شود. کودکان بویژه در سه تا شش سالگی از توجه والدین نسبت به تغذیه خود آگاهند و گاه آن را به ابزاری برای لجبازی، مقاومت و گرفتن امتیاز تبدیل می‌کنند.
 
این کار اگر به عادتی دائمی تبدیل نشود برای کودکان، مشکل سوءتغذیه ایجاد نخواهد کرد، چون بالاخره امتناع کودک حدی دارد و اشتهایش بر لجبازی می‌چربد.
 
بسياري از درمانگران طب مكمل استفاده از انواع مرباها و مارمالادهاي ترش و شيرين را براي بهبود اشتهاي كودكان موثر مي‌دانند. اين درمانگران براي كودكاني كه دچار كم‌اشتهايي شده‌اند مصرف مرباي زغال اخته، آلبالو، گوجه سبز و آلوچه را در وعده غذايي صبحانه و پيش از وعده‌هاي غذايي ناهار و شام بهترين دارو براي درمان بي‌اشتهايي مي‌دانند. به اعتقاد اين درمانگران مداومت در مصرف مرباهاي ترش و شيرين به‌مدت يك تا يك‌ماه‌و‌نيم تاثير زيادي در بهبود اشتهاي كودك خواهد داشت.
برچسب ها: اشتها ، کودکان ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.