معاونت بین‌الملل سازمان بسیج در بیانیه‌ای تاکید کرد: آزادی مقتدرانه زائران بی‌گناه ایرانی نشان می‌دهد دستگاه‌های امنیتی و دیپلماتیک کشورمان در تامین امنیت و ضمانت سلامت شهروندان ایرانی در تمامی نقاط دنیا عزمی راسخ داشته و از هیچ اقدامی فرو گذار نخواهند کرد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، معاونت بین الملل سازمان بسیج مستضعفین به مناسبت آزادی گروگان های ایرانی در سوریه بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن در ذیل آمده است.

خبر مسرت‌بخش آزادی گروگان‌های مظلوم و بی‌گناه ایرانی توسط گروه‌های تروریست، التیام‌بخش قلوب نگران خانواده‌های آنان و بسیاری از مردم کشورمان بود.

این مساله به ویژه در اوضاع شکننده کنونی سوریه که جولان‌گاه ناامنی و اقدامات ضد انسانی متعرضان به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور شده است، نشان از اقتدار رو به تزاید جمهوری اسلامی ایران در پهنه جغرافیایی منطقه و جهان دارد.

آزادی مقتدرانه زائران بی‌گناه ایرانی همچنین این مساله را به اثبات می‌رساند که دستگاه‌های امنیتی و دیپلماتیک کشورمان در تامین امنیت و ضمانت سلامت شهروندان ایرانی در تمامی نقاط دنیا عزمی راسخ داشته و از هیچ اقدامی فروگذار نخواهند کرد.

از سوی دیگر این نکته نیز می‌بایست مورد توجه قرار گیرد که جمهوری اسلامی ایران از بدو ایجاد بحران سوریه تاکنون همواره رویکردی مسالمت‌آمیز و مصلحت‌جویانه به این مساله داشته و هدف غایی خود را دفاع از حق انتخاب مردم و تاکید بر راه حل‌های سیاسی به جای راه حل‌های نظامی و بدور از منطق و حفظ حق حاکمیت ملی این کشور دانسته است و در این زمینه با قاطعیت از مبارزه همه‌جانبه دولت حاکم، علیه گروه‌های تروریستی وابسته به کشورهای بیگانه غربی و عربی مخل امنیت ملی سوریه حمایت کرده است.

همین موضع مستقل و با ثبات کشورمان موجب شده است که گروه‌های تروریستی فعال سوریه در اقدامی حقیر و از روی استیصال، زائران بی‌گناه کشورمان را گروی اهداف و منافع مغرضانه خود کنند.

شواهد متقن و علنی نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران در طول چند ماه گروگان‌گیری متعرضان تروریست سوری، ضمن اتخاذ مواضع محکم و مقتدرانه و پیگیری آزادی شهروندان کشورمان، در برابر باج‌خواهی‌ها و فرصت‌طلبی‌های این تروریست‌ها و حامیان منطقه‌ای و غربی آنان سر خم فرود نیاورده و از مواضع اصولی و اساسی خود در قبال بحران سوریه عقب ننشست.

جمهوری اسلامی ایران هم اکنون نیز معتقد است که آنچه در صحنه سوریه می‌گذرد، مبارزه برای اصلاحات و یا طلب آزادی خواهی مردم این کشور نیست و اساسا مردم این کشور جزو طرفین این جدال به حساب نمی‌آیند، بلکه بحران کنونی سوریه صحنه نزاع دولت حاکم با تروریست‌هایی به شمار می‌رود که به گواهی آمار متقن بین‌المللی بیش از 90 درصد آنان غیر سوری بوده و متعرض امنیت ملی، تمامیت ارضی و زندگی و آسایش مردمان این کشور شده اند.

باید خاطرنشان ساخت که مواضع جمهوری اسلامی ایران در برابر بحران سوریه که طرفین اصلی آن حامیان غربی، عربی و صهیونیستی تروریست‌های مسلح‌اند همچنان دفاع از حاکمیت ملی این کشور می‌باشد و اقداماتی چون گروگان‌گیری شهروندان بی‌گناه ایرانی چه در مقاطع اولیه و چه در ادامه این بحران، هیچ تاثیری در این موضع به حق کشورمان نداشته و نخواهد داشت.

در پایان، معاونت بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین ضمن تبریک مجدد به خانواده‌های شهروندان آزاده و بلند همت کشورمان، از تلاش‌ها و اقدامات دیپلماتیک وزارت امور خارجه در آزادی شهروندان مظلوم و بی‌گناه ایرانی، تقدیر و تشکر نموده و آرزوی موفقیت در رسالت خطیر دستگاه دیپلماسی کشورمان در تحقق نهضت جهانی مستضعفین را دارد.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار