نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که فاز دوم طرح هدفمند سازی یارانه ها بدون اصلاح قیمتها انجام شود، پیش بینی می شود قیمت برخی اقلام تا 500 درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / مصطفی افضلی فرد در نشست خبری با خبرنگاران و رسانه های گروهی استان با اشاره به موضع گیری مجلس در خصوص اجرای این قانون تصریح کرد: مطابق با اصل 75 قانون اساسی در صورت تصویب یک طرح ضروری است منابع مالی آن مشخص شود و این در حالی است که در پی پرسش از دولت در خصوص منابع تامین مالی هدفمند کردن یارانه ها پاسخ مطلوبی حاصل نشد.

وی افزود: در صورتی که اصلاح قیمت صورت نگیرد و طرح به اجرا درآید با افزایش قابل توجه قیمت کالاهای ضروری مردم مواجه خواهیم بود و در ادامه سنگینی بار اجرایی طرح به مردم تحمیل خواهد شد.

افضلی فرد با بیان اینکه موضوع هدفمند سازی یارانه ها یکی از دو موضوع صحبت رئیس جمهور در مجلس طی هفته آینده خواهد بود، تاکید کرد: تا زمانی که نحوه به اجرا درآمدن این طرح مشخص نشود مجلس مخالفت خود را با اجرا به شکل مطرح شده فعلی ادامه خواهد داد.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: توقف اجرای فاز دوم هدفمند سازی یارانه ها تا پایان سال جاری به تصویب رسیده و احتمال اجرای آن در سال آینده وجود دارد./ب

برچسب ها: اردبیل ، فاز ، دوم ، هدفمندی ، یارانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.