رييس هيات كوهنوردي و صعودهاي ورزشي خراسان رضوي از برگزاري يك دوره كلاس مقدماتي پزشكي كوهستان و چهارمين مرحله اردوي آمادگي تيم كوهنوردي منتخب استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،حسين اماني با بيان اين خبر افزود: به منظور آشنايي كوهنوردان خراسان رضوي با اطلاعات پزشكي مورد نياز در هنگام صعود به ارتفاعات مختلف يك دوره كلاس مقدماتي پزشكي كوهستان با حضور حدود 40 نفر شركت كننده از سراسر استان 28 و 29 دي ماه در محل هيات كوهنوردي و صعودهاي ورزشي استان برگزار مي شود.

وي ادامه داد: همچنين در اين دو روز چهارمين مرحله اردوي آمادگي تيم كوهنوردي منتخب خراسان رضوي با حضور 25 كوهنورد مرد و زن از سراسر استان برگزار خواهد شد.

رييس هيات كوهنوردي و صعودهاي ورزشي خراسان رضوي با اشاره به اينكه اين اردوها تا حدود 8 مرحله ديگر نيز ادامه خواهد يافت عنوان كرد: كوهنوردان در مدت برگزاري اين اردوها آموزش هايي خواهند ديد و در پايان يك تيم كوهنوردي 12 نفره انتخاب و در صورت انجام توافقات قانوني و هماهنگي با فدراسيون جهت صعود به يكي از ارتفاعات 7000 متري كشورهاي همجوار اعزام خواهد شد.

وي همچنين از فراخوان سنگ نوردان فعال و توانمند منتخب استان جهت شركت در اولين اردوي آمادگي سنگنوردي و ديواره نوردي كه در بهمن ماه برگزار مي شود خبر داد و گفت: در صورت انجام توافقات قانوني سال آينده تيمي جهت صعود به يكي از ديواره هاي بلند كشورهاي همجوار اعزام خواهیم کرد.

اماني با اشاره به برگزاري صعود سراسري كوهنوردان استان خراسان رضوي به مناسبت گرامیداشت ایام دهه مبارك فجر اظهار داشت: در حال بررسی ارتفاعات شهرستان هاي تربت حيدريه، خواف و قوچان هستيم تا در صورت دارا بودن شرايط مناسب در بهمن ماه امسال به یکی از این ارتفاعات صعود سراسری كوهنوردان استان را داشته باشیم.

وي  با اشاره به محسنات این نوع صعودهای سراسری گفت: با توجه به اينكه كوهنوردان آماتور نيز در صعودهای سراسري حضور دارند حضور كوهنوردان پيشكسوت، با تجربه و حرفه اي در آن به افزايش تجربه كوهنوردان تازه كار کمک می کند./ع

 

برچسب ها: برگزاری ، کلاس ، مقدماتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.