مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت نیشابور گفت: بیماری‌های قلبی‌عروقی نخستین علت مرگ در ایران است که به‌تنهایی 38 درصد مرگ و میرها را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، وبه نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی نیشابور، دکتر محمد آذینی افزود: بیماری‌های عروق کرونر قلب نخستین علت مرگ در جهان به شمار می‌رود و هر ساله نزدیک به 32 میلیون نفر در جهان دچار حملات قلبی می‌شوند.

وی بیان داشت: اکثر مبتلایان به بیماری‌های قلبی‌عروقی دارای یک عامل خطرساز مانند فشار خون بالا، دیابت، مصرف سیگار ، مصرف زیاد چربی و نمک، مصرف ناکافی میوه و سبزی، چربی خون بالا، کم تحرکی و استرس هستند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت نیشابور اظهار داشت: مداخلات مناسب برای کاهش عوامل خطر، زمینه‌ساز موفقیت در پیشگیری از بیماری‌های قلبی‌عروقی است.

آذینی ادامه داد: اصلاحات در محیط، رفتار و سبک زندگی می‌تواند خطر منجر به بیماری‌های مزمن را کاهش دهد.

وی عنوان کرد: ریشه اصلی بسیاری از بیماری‌های قلبی «سبک زندگی ناسالم» است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت نیشابور گفت: کنترل وزن، رعایت رژیم غذایی مناسب، افزایش تحرک بدنی، ترک سیگار، کنترل استرس، کنترل بیماری دیابت و فشار خون بالا از جمله مداخلات اصلاح سبک زندگی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی‌عروقی است.

آذینی خاطرنشان کرد: میزان شیوع بیماری فشار خون بالا در نیشابور طبق آمار به‌دست آمده از خانه‌های بهداشت در زنان و مردان بالای 30 سال به‌ترتیب، 196 در هزار و 98 در هزار است.

وی اضافه کرد: میزان شیوع دیابت نیز در این شهرستان در زنان و مردان بالای 30 سال به‌ترتیب، 46 در هزار و 20 در هزار است و طبق آمار، زنان به‌دلیل کم‌تحرکی، بیشتر از مردان در معرض ابتلا به این بیماری هستند. /ع

 

برچسب ها: درصد ، بیماریهای ، قلبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.