به دنبال عمليات نظامی فرانسه در کشورهای مالی و سومالی، "فرانسوا اولاند" رئيس‌جمهور فرانسه، اعلام کرد که تدابير امنيتی در فرانسه برای مقابله با اقدام های تلافی جویانه احتمالی تشديد می شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رويترز، فرانسه از دو روز قبل در کنار نيروهاي ارتش مالي با گروه هاي اسلام گرايي که کنترل بخشي از خاک اين کشور را در دست گرفته اند، مي جنگند.

جنگنده های فرانسه روز شنبه برای دومين روز پياپی مواضع شورشيان را بمباران کردند. در درگيري هاي روزجمعه حدود صد نفر از شورشيان و يک خلبان فرانسوي کشته شدند.

در همين حال، فرانسوا اولاند گفته است که دستور اعزام چند صد سرباز فرانسوی به مالی را صادر کرده ولی اقدامات آنها محدود به کمک به نيروهای جامعه  اقتصادی کشورهای غرب آفريقا (اکوواز) خواهد بود.
 
جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا اعلام کرده است که نیروی نظامی به مالی اعزام خواهد کرد.
 
در همین حال،‌ فرانسوا اولاند گفته است: ما توانسته ايم مانع پيشرفت دشمنانمان بشويم و خسارات سنگينی بر آنها وارد کنيم. ولی هنوز ماموريت ما به پايان نرسيده است.
 
نيروی هوايی  فرانسه روز جمعه حملاتی عليه مواضع شورشيان مالی انجام داد. گزارش های حاکی است که حملات هوایی فرانسه باعث شده است تا  شورشیان از شهر استراتژیک کونا عقب نشینی کنند.
 
در همين زمينه، نيروهای فرانسوی عملياتی را شنبه برای آزاد سازی يک مامور مخفی فرانسوی که از بیش از سه سال پیش در اختيار گروه الشباب است، در سومالی انجام دادند.
 
فرانسوا اولاند می گويد اين عمليات چند روز پيش طراحی شده بود.
 
گزارش ها حاکی است که در عمليات نيروهای فرانسه در سومالی دو نيروی فرانسوی کشته شده است.
 
فرانسوا اولاند در خصوص عمليات در سومالی گفت: اين عمليات نشان می دهد که فرانسه مصمم است که تسليم باج خواهی تروريست ها نمی شود.
 
رييس جمهوری فرانسه که در يک کنفرانس خبری صحبت می کرد، همچنين اضافه کرد:در روزهای آينده به عمليات نظامی در مالی ادامه خواهيم داد.
 
وی همچنين در خصوص احتمال حملات تلافی جويانه گفت: به نخست وزير دستور داده ام تا هرچه زودتر  تدابير امنيتی را در ساختمان های عمومی و  وسائل حمل و نقل عمومی تشديد شود.
 
رییس جمهوری فرانسه تصریح کرده است: مبارزه با تروریسم مستلزم  انجام کلیه اقدام احتیاطی است.
برچسب ها: فرانسه ، مالی ، حمله ، اولاند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار