رئیس کمیته حقوق بشر مجلس با اشاره به فتنه اخیر قومی و مذهبی عراق، گفت: برخی کشورهای منطقه با تحریک مردم عراق، سعی در ایجاد خلل در روند پیشرفت و توسعه دموکراسی این کشور دارند که این کار از نظر ایران محکوم است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ هادی شوشتری با بیان اینکه سیاست اصولی ایران، مداخله نکردن در امور داخلی دیگر کشورهاست، گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است دولت فعلی این کشور، دولتی مستقر و قانونی، برآمده از رأی ملت عراق است.

نماینده حوزه فرعی فاروج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی کشورها و رسانه‌های منطقه تلاش دارند تا درگیری‌های اخیر عراق را به نوعی ادامه بیداری اسلامی در منطقه جا بزنند، افزود: ما معتقدیم بیداری اسلامی قبلا با سقوط دیکتاتور سابق این کشور به وقوع پیوسته و مردم پیش‌تر با سرنگون کردن صدام، انقلاب اسلامی را در کشور خود جشن گرفته‌اند.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون عراق کلکسیونی است از اقوام، طوایف و پیروان مذاهب گوناگون است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: پارلمان عراق با برگزاری انتخاباتی قانونی تشکیل شده و همین پارلمان نیز دولت نوری مالکی را تأیید کرده است بنابراین دخالت برخی کشورهای منطقه در دامن زدن به فتنه قومی مذهبی در این کشور محکوم است.

شوشتری با تأکید بر حفظ خونسردی و خویشتن‌داری از سوی مردم عراق در برابر تبلیغات فتنه‌گران داخلی و خارجی، گفت: به برادران و خواهران عراقی خود توصیه می‌کنم تا با گوش کردن به فتاوای مراجع تقلید به خصوص آیت‌الله سیستانی در زمینه حفظ وحدت، به یکپارچگی و ادامه رشد و توسعه کشور خود بیندیشند./ع

برچسب ها: دخالت ، درامور ، کشورها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.