به منظور فراهم نمودن امکان تردد توام با ایمنی، برای شهروندان و کم توانان جسمی و حرکتی، مسیر گردشگری دربند حدفاصل میدان سربند تا کوهپایه بازسازی و مناسب سازی شد.

 
‌به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک ، مهندس محمد شیری معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه یک با بیان خبر فوق اظهار داشت : با توجه به نقش پیاده روی در ارتقاء سطح سلامت و ایجاد شادابی و نشاط در میان شهروندان و  امکان استفاده مناسب برای همه اقشار جامعه، مناسب سازی و ساماندهی پیاده رو و سواره رو خیابان دربند در دستور کار مدیریت شهری منطقه قرار گرفت.
 
وی افزود: این پروژه با هزینه ای بالغ بر 20 میلیارد ریال از میدان سربند تا میدان کوهپایه به مساحت بیش از  4 هزار 700 متر مربع شامل پیاده رو و سواره رو مناسب سازی شده و با در نظر گرفتن شیب تند مسیر، پیاده روها به صورت پله ای اجرا و اصول ایمنی معلولین حرکتی نیز رعایت شده است.   
 
شیری تصریح کرد: این مسیر به صورت آسفالت و کفپوش ساده بوده که در عملیات اجرایی پیاده رو و سواره رو بازسازی شده ودر کنار پیاده رو شرقی مسیرحرکت ویلچر برای  معلولین حرکتی با استفاده از سنگ گرانیت اجرا و در پیاده رو حاشیه رودخانه از 27 پایه چراغ  برای روشنایی استفاده شده است.
 
به گفته وی باتوجه به میزان بالای بارندگی در محدوده دربند اجرای شیب مناسب و کنترل هر چه بیشتر آبهای سطحی محدوده نهر عرضی در مسیر سواره رو احداث شده تا بتوان آب را در جهت مسیر رود خانه هدایت  کرد . /ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.