مادر اشک گوشه چشمش را پاک کرد و گفت: نذر کردم اگر پسرم سالم برگردد،پابوس امام رضا(ع) بروم.

باشگاه خبرنگاران ؛ با خود فکر کردم بعد از چندین سال!منظورش چیست؟ جنگ که خیلی سال است تمام شده و اسرا هم که آزاد شدند هر چه فکر کردم منظورش را نمی فهمیدم،آخر من حرف های او را با مقیاس های خودم اندازه می گرفتم.
بعد از کلی زمان بالاخره پرسیدم مادر منظورت چیست؟ گفت:پلاک پسرم را هم بیاورند کافی است،او زنده است و نزد خدای خود روزی می گیرد.
رئیس بسیج منطقه 7 درباره نصب عکس شهدا در هر محله اظهار داشت: به همت اداره اجتماعی و فرهنگی مناطق،عکس شهدا سرکوچه هایی که خانواده هایشان در آن سکونت دارند نصب می شود.
عباسی سراج افزود: هدف از این طرح که چندی است بر پا شده دلگرمی فرزندان و خانواده های شهدا را به همراه دارد و افراد رهگذر نیز پی می برند که چند نفر از اهالی محل جانشان را در راه آرمان هایشان داده اند و همواره یاد شهدا زنده نگه داشته می شود.
وی در ادامه تاکید کرد: در ناحیه 5،2،1 حدود 17 خانواده شهید و در محله های نظام آباد 300 شهید که به همراه محله های مجیدیه دبستان،قصر،دهقان و حشمتیه شناسایی شدند و به همت معاونت فرهنگی اجتماعی تابلوهای مذکور نصب شد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در محله گرگان 90 درصد تابلو و در محله خواجه نظام غربی و شرقی و حشمتیه نیز تعدادی تابلو با تصویر شهدا نصب شده است و با استقبال بالایی از سوی خانواده شهدا و اهالی محل همراه بوده است.
چه شهید آوینی و چمران هایی که سبک بالانه پر گشودند و رفتند و چه مرتضی و مصطفی و صدیقه هایی که به هیچ چیز جز شهادت نیندیشیدند و در این بین،رفتن مهم نیست،چگونه رفتن مهم است.
یاد وخاطره شان گرامی،یاد بزرگان و گواهان همیشه زنده تاریخ،آنان که اعمالشان بزرگترین عامل در پایداری حال و روزی شان است./ل
برچسب ها: مادر ، اشک ، چشم ، پلاک ، شهید ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار