سرپرست اداره کانون های قرآن و عترت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: همایش دانشجویان مهدی یاور، با حضور حجت الاسلام پناهیان روز 9 ربیع الاول مصادف با دوم بهمن در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران به نقل از دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها مهدی مبینی پور سرپرست کانون های قرآن و عترت نهاد رهبری در دانشگاه ها اظهار داشت: در این مراسم که بعد از نماز ظهر و عصر آغاز می شود 2 هزار نفر از دانشجویان به مسجد مقدس جمکران می روند و برنامه با قرائت دعای آل یاسین و سخنرانی  حجت الاسلام علیرضا پناهیان درباره مهدویت و منتظر واقعی آغاز می شود و با پخش کلیپ و اجرای تواشیح ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه اذعان داشت: این همایش یکی از برنامه های موثر و زیبای نهاد در بحث جریان سازی مهدویت در دانشگاه هاست که از 5 سال پیش آغاز شده است و دو سطح آموزشی و نمادین دارد.

مبینی پور با اشاره به اهداف این همایش اضافه کرد: آشنایی با وظایف شیعه و در وجه عام منتظر، توجه به امر ولایت و به تبع آن ولایت فقیه از جمله اهداف این همایش هستند.

سرپرست اداره کانون های قرآن و عترت نهاد نمایندگی ادامه داد: معمولاً با توجه به جریانات سیاسی و اجتماعی روز عهد نامه ای در پایان این همایش با دو محور بسته می شود که یک محور تعهداتی است که دانشجو نسبت به فضای سیاسی و اجتماعی دارد و به آن پایبند است و دوم تعهداتی است که فضای دانشگاهی کشور از مسئولان مختلف در سه قوه توقع دارند به اجرا در بیاید و به صورت رسمی خواستار آن تعهدات می شوند.

وی در ادامه به کمتر شدن ساعت همایش امسال اشاره کرد و افزود: امسال به خاطر این که همایش با زمان امتحانات دانشجویان تلاقی دارد کمی از ساعت آن کاسته می شود .

مبینی پور با بیان این که در این همایش دانشجویان شعرهای آیینی می خوانند گفت: ما دانشجویان شاعر آیینی قوی و فهیمی داریم که شعرهای ولایی مناسبی با نگاه به اهل بیت (ع) در این برنامه می خوانند.

سرپرست اداره کانون های قرآن و عترت نهاد خاطر نشان کرد: امسال دو برنامه قرآنی به این همایش اضافه شده که عبارتند از ختم قرآن در جهت تعجیل ظهور حضرت و دیگر تلاوت موضوعی قرآن توسط قاری برتر کشوری که آیاتی از قرآن را که به امر مهدویت اشاره دارد تلاوت می کند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار