دبیر کل سازمان ملل، بمب‌گذاری‌های اخیر در پاکستان که به کشته شدن بیش از ۱۰۰ تن از جمله تعداد زیادی از شیعیان منجر شد را به شدت محکوم کرده است.

به گزارشسرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تی وی ، سخنگوی بان کی مون روز جمعه (۲۲ دی) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:«دبیر کل به شدت از تداوم خشونت‌های تروریستی در پاکستان نگران است.»
 در ادامه این بیانیه آمده است:« وی، حملات چندگانه در کویته و دره سوات را به شدت محکوم می‌کند.»
 روز پنج‌شنبه (۲۱ دی) در اثر وقوع ۳ انفجار در سراسر پاکستان در مجموع ۱۲۹ تن کشته و بیش از ۲۸۰ تن دیگر نیز مجروح شدند.
 در اثر انفجار ۲ بمب در یک سالن شلوغ بیلیارد در کویته که شیعیان را هدف قرار داده بود، دست‌کم ۹۲ پاکستانی کشته و بیش از ۲۰۰ تن نیز مجروح شدند. ۱۲ نیروی امنیتی پاکستان نیز در همین روز بر اثر انفجار بمب در یک ایست بازرسی در این شهر جان خود را از دست دادند.
 در یک حادثه دیگر، بر اثر انفجار بمب در یک مسجد در دره سوات در ایالت خیبر پختون‌خواه در شمال غرب اسلام آباد، ۲۵ مسلمان اهل تسنن کشته و ۸۰ تن نیز مجروح شدند.
 در ادامه بیانیه سازمان ملل آمده است:« وی (دبیر کل سازمان ملل) بر حمایت قاطع این سازمان از تلاش‌های دولت پاکستان در راستای مبارزه با معضل تروریسم تاکید می‌کند و امیدوار است عدالت درباره عاملان این اقدامات خشونت‌آمیز اجرا شود.»
 از سال ۲۰۰۱ و هم‌زمان با پیوستن اسلام‌آباد به جنگ تحت امر واشنگتن موسوم به جنگ با تروریسم تا کنون هزاران پاکستانی در اثر انفجار بمب و حملات شبه‌نظامیان جان خود را از دست داده‌اند.
 از اواخر سال ۲۰۰۹ نیز تعداد حملات شبه‌نظامیان در پاکستان افزایش یافته است و هزاران پاکستانی بر اثر گسترش موج خشونت و نظامی‌گری در سراسر این کشور از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.
 صدها مسلمان شیعه نیز سال گذشته در سراسر پاکستان به قتل رسیدند. تعداد زیادی از پزشکان، مهندسین، مقام‌های عالی‌رتبه دولتی، آموزگاران و سیاست‌مداران در این حملات هدف قرار گرفتند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار