عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به تلاش برخي جريانات براي انحراف افكار به وسيله طرح انتخابات آزاد گفت: نهادهاي رسمي كشور بايد مراقب باشند كه اين بحث‌ها موجب كم‌توجهي به نظارت بر فضاي اقتصادي كشور نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمين مهدی امیدی، استادیار و عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشي امام خمینی(ره) در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران درباره طرح كليدواژه انتخابات آزاد از سوي برخي جريانات اظهار داشت: هر چه به زمان انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، نوعی از رفتارهای انتخاباتی در داخل و هجمه تبلیغات بیگانه از خارج، جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار می‌دهد.

وي افزود: در کنار این دو موج، متأسفانه بحث ولنگاری‌های اقتصادی و  ضعف نظارتی بر آن نيز زمینه‌ساز این مسئله شده و به آن دامن می‌زند.

حجت‌الاسلام اميدي تصريح كرد: مانند فتنه گذشته كه عده اي در داخل با شعار تقلب، فضای سیاسی کشور را آلوده و موجی علیه نظام مقدس اسلامي ایجاد کردند، امروز نيز برخی آگاهانه و ناآگاهانه تلاش می‌کنند تا به شعار انتخابات آزاد، دامن بزنند و اين ادامه همان جریان فتنه 88 است.

اين استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه حواس مسئولان نظام باید در مقابل اين‌گونه فتنه‌ها جمع باشد، گفت: نظام استکباری و کشورهای غربی به هیچ وجه در این مسئله با نظام اسلامی شوخی ندارند و آن‌چه در حال وقوع است می‌تواند زمینه یک ناآرامی جدی را سبب شده و فتنه جدیدی را دامن بزند، بنابراین کسانی که این مباحث را مطرح كرده و يا ناآگاهانه به این مسائل دامن می‌زنند باید بدانند در مباحث انتخابات آن‌چه باعث سربلندی ایران اسلامی و عزت ملت می‌شود درک وسیع نسبت به وقايع پیرامون نظام مقدس جمهوری اسلامی است و همگی باید با آگاهی و اشراف نسبت به این مسئله تلاش کنند تا انتخابات سالمی را مانند گذشته داشته باشیم.

وي در پاسخ به این سؤال که آیا این مباحث از سوی اقلیت براي زير سؤال بردن رأي اكثريت مطرح مي‌شود، اظهار داشت: این‌گونه شعارها در کشورهای مختلف را موقعی مشاهده می‌کنیم که طیف اقلیت توان مقابله با طیف اکثریت ندارد و به‌ دليل اينكه خود را در موقعیت باخت می‌بیند تلاش می‌کند تا با شعارها و مباحث این‌چنینی اقدامات خود را موجه جلوه دهد.

حجت‌الاسلام اميدي افزود: در یک فضای آزاد انتخاباتی، یک جناح و حزب يا جبهه سیاسی بايد اقدامات و برنامه های خود را ارائه دهد و بر اساس آن مردم را متقاعد کند که توان لازم را برای اداره مناسب کشور دارد اما طرح مباحثی مانند انتخابات آزاد نشان از تلاش گروه اقلیتی دارد تا اولاً خود را محق جلوه داده و ثانیاً باخت خود را که به دلیل از دست دادن موقعیت سیاسی در داخل کشور و عدم مقبوليت از سوي مردم، اتفاق مي‌افتد را به گونه‌ای توجیه کند.

عضو هيأت علمي مؤسسه امام خميني(ره) تصريح كرد: نهادهای رسمی کشور  بايد مراقب باشند با توجه به تحریم شدیدی که امروز دولت‌های بیگانه بر کشورمان تحمیل کرده‌اند، اجازه ندهند تا فضای اقتصادی کشور دچار یک ولنگاری شود زيرا برخي از مباحث انتخاباتي با هدف انحراف افكار صورت مي‌گيرد و به بی‌توجهی يا کم توجهی به مباحث نظارتی منجر می‌شود.

وي تأكيد كرد: بسیاری از این برنامه‌ها با هدف تخريب موقعیت اقتصادی کشور، می‌تواند زمینه‌ای را فراهم کند تا بحران‌هایي از سوی مخالفین ایجاد شود، بنابراین مصرّانه از نهادهای رسمی کشور و به‌خصوص از مجلس شوراي اسلامي می‌خواهیم که بر مباحث اقتصادی نظارت بیشتری داشته و به طور جدی وارد صحنه شده و نگذارند تا از این زاویه نظام مقدّس جمهوری اسلامی دچار خدشه شود.

حجت‌الاسلام اميدي در پايان خاطرنشان كرد: بی‌توجهی به مسائل اقتصادی و کم‌توجهی به مباحث نظارتی، زمینه‌ساز تحقق بسیاری از برنامه‌هاي مخالفان در صحن عمومی جامعه مي‌شود و اهداف فتنه‌گران را به جلو مي‌برد، لذا تلاش جدی نهادهای رسمی ما باید این باشد که اجازه ندهند تا از اين طريق، مخالفین سوء استفاده كرده و افکار عمومی را علیه برنامه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تحریک و تهییج کنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: امیدی ، انتخابات ، فتنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار