صدها فعال فلسطینی در کرانه باختری اشغالی که رژیم اسرائیل برای ساخت هزاران واحد مسکونی جدید در آن برنامه‌ریزی می‌کند اقدام به برپایی چادر کرده‌اند.

 
 عبیر کوپتی، سخنگوی «کمیته هماهنگی مبارزه مردمی» روز جمعه (۲۲ دی) اعلام کرد:« ما ۲۰ چادر بر پا کرده‌ایم و برای اقامت بلند مدت در این محل از تجهیزات کافی برخورداریم.»
 وی افزود:« ما می‌خواهیم تا زمانی‌که مطمئن شویم که حق زمین‌داران (فلسطینی) برای ساخت‌وساز اراضی خود محفوظ است در این جا بمانیم.»
 کوپتی تصریح کرد این اقدام به منزله ارسال پیامی به این مضمون است که فلسطینیان دیگر «در برابر گسترش شهرک‌‌سازی‌ها ساکت نخواهند ماند.»
 مقام‌های ارشد فلسطینی، این اقدام را به عنوان یک شیوه «بسیار خلاق، قانونی و غیر خشونت‌آمیز» برای دفاع از اراضی اشغالی فلسطین توصیف کرده‌اند.
 مقامات رژيم اسرائيل ماه گذشته، با وجود مخالفت و انتقاد سازمان ملل و جامعه جهاني، از ادامه سياست خود براي ساخت حدود ۶۵۰۰ واحد مسکوني جديد در سرزمين‌هاي اشغال‌شده خبر دادند.
 تداوم ساخت شهرک‌های اسرائیلی در اراضی اشغالی فلسطین مانعی مهم بر سر راه تلاش‌ها برای استقرار صلح در خاورمیانه ایجاد کرده است.
 بالغ بر نيم ميليون اسرائيلي در بيش از ۱۲۰ شهرک غيرقانوني ساخته شده به دست اين رژيم زندگي می‌کنند.
 سازمان ملل و بسياري از کشورها، شهرک‌سازي‌هاي رژيم اسرائيل را غيرقانوني مي‌دانند چرا که تل‌آويو در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷، شرق بيت‌المقدس را اشغال و آن را به اراضي اشغالي ضميمه کرد؛ اين رژيم در حالي به ساخت شهرک‌هاي يهودي‌نشين در شرق بيت المقدس ادامه مي‌دهد که بر اساس قوانين بين‌المللي و کنوانسيون ژنو، هرگونه ساخت و ساز در مناطق اشغال‌شده، ممنوع است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار