حرفی از جنس آخر محرم وصفر

فکر می کردم مردم چه قدر مشکلاتشان بیشتر از من است و من دل گیر که چرا فلان چیز دیر شده.

به گزارش مجله شبانه  باشگاه خبرنگاران، وبلاگ نه دی در جدیدترین نوشته خود آورده است:

امروز داشتم فکر می کردم که تقریبا من از کودکی تا به حال دچار شکستگی وی ا بیماری سختی نشدم و یا این همه گرفتاری که مردم هرکدام درگیرش هستند، به خودم می گفتم گاهی چه قدر ما انسان ها فراموش کاریم اگر هزار خیر از طرف خدا به ما داده شود و فقط یک یا چند خیر در دادنش تاخیر بی افتد، دیگر خدا را هم بنده نیستیم.

فکر می کردم مردم چه قدر مشکلاتشان بیشتر از من است و من دل گیر که چرا فلان چیز دیر شده.

حالا اگر از سر مصلحت خدا یکی از این نعمت هایش مثالا سلامتی را از ما بگیرد حاضریم خیلی چیز ها بدهیم تا آن را دوباره بدست بیاوریم ولی الان که سلامت هستیم قدرش را نمی دانم.

وقتی در خوشی هستیم نا شکریم همین که گرفتاری به سرمان می آید یک دفعه می شویم مومن اگر حاجتمان هم دیر شود دیگر با خدا قهر می کنیم و...

شاید باید بعضی وقت ها بنشینیم و فکر کنیم به داشته هایمان و به اینکه چرا ما خلق شدیم، آیا خلق شدیم که بندگی کنیم و یا خلق شدیم هر کاری دلمان خواست انجام دهیم.

محرم و صفر خواه یا نا خواه  جایی است برای بیان حاجات ما اما نباید اگر به مصلحتی این حاجات داه نشدن ما بکنیم آنچه نباید بکنیم.

خداوند چیزهایی میداند که مانمی دانیم، خداوند خیر خواه ماست، این خداوند نیست که جلو روا شدن حاجات را می گیرد این اعمال ماست که ما را از آن دور می کند.


دعا پایان ماه صفر...سبحان الله یا فارج الهم ویاکاشف الغم فرج همی ویسر امری وارحم ضعفی وقله:حیلتی وارزقنی من حیث لا احتسب یا رب العالمین...حضرت رسول اکرم فرمودند هر کس مردم را از این دعا با خبر کند در گرفتاری هایش گشایش پیدا میشود انشاالله.


برچسب ها: وبلاگستان ، باشگاه ، محرم ، صفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.