جزئيات سفر يک روزه لاريجاني به شهر کاشان، صحبت‌هاي آيت الله جنتي در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران، مرورري بر مهم ترين عناوين و سر فصل‌هاي مهم خبري حوزه هاي مختلف سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران گوشه‌اي از سر تيتر هاي خبر پيش رو براي خوانندگان است.

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران، مهمترين عناوين خبري امروز (جمعه 22 دي ماه) به شرح زير است:

*آمريكا بداند ايران مثل عراق نيست/توانمندي ويژه نيروهاي مسلح در بحث سايبري

محمدحسن آصفری دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مي‌گويد: ما امروزه در مقابل هر اقدامی که آمریکا بخواهد علیه ایران انجام دهد دارای توانمندی هستیم، پاسخ می‌دهیم و منتظر نمی‌مانیم که دادگاه‌های بین‌المللی و حقوقی و ... بخواهند تصمیم بگیرند.


*  بیکاری جوانان امروز معضل کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه خود به کاشان در مسیر آران و بیدگل برای شرکت در نماز جمعه با حضور در جمع مردم ابوزیده مشکل بیکاری جوانان را معضل امروز کشور خواند و گفت: باید با سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و دامپروری خیل عظیمی از مشکلات را مرتفع کنیم.


*جمهوري اسلامي ايران ضرورتي براي انجام مذاكرات بي‌نتيجه ندارد


نوذر شفيعي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، درباره ادامه گفتگوهاي هسته‌اي ايران با آژانس انرژي اتمي و گروه1+5 مي‌گويد: هدف از مذاكره حل يك موضوع اختلافي است و اگر در طرف مقابل اراده‌اي براي حل مسائل وجود ندارد، جمهوري اسلامي ايران هم ضرورتي براي ادامه اين گفتگوها نمي‌بيند.


*ايران نيازي به اورانيوم غني‌نشده سوريه ندارد/ تلاش غرب براي تحت‌فشار قرار دادن ايران و سوريه


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه ایران نیازی به اورانیوم غنی‌نشده ندارد درباره علت انتشار اخباري خلاف واقع دراينباره گفت: معمولا در آستانه مذاکرات 1+5 از این مطالب مطرح می‌شود تا به شکلی ایران را تحت فشار بگذارند.


*با اجراي فاز دوم هدفمندسازي يارانه‌ها بايد فاتحه توليد را خواند


عضو کميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به اصرار دولت بر اجراي فاز دوم هدفمند‌سازي يارانه‌ها در سال آتي، گفت: با اجراي فاز دوم هدفمندي در شرايط فعلي بايد فاتحه توليد را خواند.






مهدی فتحی زاده دبیر کل جبهه عدالت در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سه شنبه 26 دی ماه مصادف با روز فرار شاه معدوم در یک نشست خبری آغاز به کار جبهه عدالت برای فعالیت در جریان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را به صورت رسمی اعلام و پاسخ گوی سوالات خبرنگاران خواهم بود.


*کانديداي اصلاح‌طبان را شوراي هماهنگي انتخاب مي‌کند نه خاتمي


عضو شوراي مرکزي مجمع نیروهای خط امام با بيان اينکه خاتمي صراحتا اعلام کرده است در انتخابات، نظرش تابع نظر شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات خواهد بود؛ درباره تشکيل کارگروه‌هاي ويژه انتخاباتي از سوي خاتمي گفت: اين کارگروه‌ها کارکرد مشورتي دارند و وجود آنها مسبوق به سابقه است.


*وجود 4 جريان در انتخابات رياست جمهوري آتي/آقايان ابهامات 1+2 را رفع کنند


محمد نبي حبيبي در گفتگو  با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران درباره مسائل مختلفي اعم از آرايش انتخاباتي اصولگرايان، چند‌قطبي‌شدن انتخابات، شانس کانديداهاي اصولگرا، تابلوي حزب مؤتلفه در انتخابات، ائتلاف 2+1، اظهارات اخير عسگراولادي و ... به سوالات خبرنگار باشگاه خبرنگاران پاسخ مشروح مي‌دهد.


*درخواست‌ها از زاکاني براي کانديداتوري افزايش يافته است/مردم و مسئولين در آستانه انتخابات مراقب فتنه جديد باشند


در هفته گذشته احزاب تا حدودي از رنگ و بوي انتخاباتي خود فاصله گرفته بود اما قرار نيست که هميشه اخبار داغ انتخاباتي باشد بنابراين ما طي اين گزارش سعي داريم تا اخبار مهم و خواندني هفته گذشته را که تا حدودي انتخاباتي نبود را با شما مخاطبان محترم باشگاه خبرنگاران مرور کنيم.


*تکرار وقايع سال 88، تو دهني محکم تري را براي اصلاح‌طلبان به دنبال دارد


دبير کل سابق اتحاديه مستقل دانشجويان اسلامي گفت: اصلاح‌طلبان سعي نکنند کشور و نظام را همچون سال 88 به آشوب و فتنه بکشانند چرا که مردم تو دهني محکم‌تري به آن‌ها خواهند زد.


*"نيروي قدس" تکنولوژي خود را در اختيار مقاومت قرار مي‌دهد


معاون فرهنگي و تبليغات سپاه پاسداران با اشاره به الگو و مدل "نيروي قدس سپاه" در حمايت از مقاومت ضدصهيونيستي گفت: نيروهاي مقاومت اسلامي از ما تکنولوژي مي‌خواهند و اين نيرو نيز تکنولوژي خود را در اختيار آن‌ها قرار مي‌دهد.


*قضا در هفته‌اي كه گذشت/از صدور كيفرخواست مهدي هاشمي تا برابري ديه مرد و زن


حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران با اخباري از صدور كيفرخواست مهدي هاشمي گرفته تا بررسي برابري ديه مرد و زن و همچنين شكايت بازرسي از حميد رسائي، تقاضاي تجديدنظر مشايي براي بازنگري به احكام صادر شده براي مداحان همراه بود.


*سیاست خارجی در هفته‌ای که گذشت/
از سفر دوره‌ای صالحي به قاره آفریقا تا آزادي 48 زائر ايراني ربوده شده در سوريه


آزادی 48 زائر ایرانی ربوده شده در سوریه، بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران، دیدار صالحی و مرسی، انتصاب سفیر جدید ایران در واتیکان، رایزنی وزرای امور خارجه ایران و بنین، حمایت ایران از طرح "بشار اسد" و... مهم‌ترین عناوین هفته گذشته سیاست خارجی بود.


*هیچ کس نمی‌تواند مدعی شود که انتخابات آزاد نبوده است/مردم فتنه‌گران و ساکتین فتنه را شناخته‌اند


"آیت‌الله احمد جنتی" امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته  با اشاره به سالروز قیام مردم قم اظهارداشت: در حال حاضر طرح انتخابات آزاد از سوی کسانی مطرح می‌شوند که مدعی هستند سیاستمدارند و در گذشته نیز مسئولیت‌هایی را برعهده داشتند، آن‌ها خجالت نمی‌کشند که امروز این حرف‌ها را می‌زنند.

انتهاي پيام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار