مردم یمن بار دیگر با برگزاری راهپیمایی گسترده از دولت خواستند آرمانهای انقلاب این کشور را تحقق بخشد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، ؛ هزاران نفر از تظاهرکنندگان که بیشتر آنها را جوانان انقلابی تشکیل می دادند، با راهپیمایی در خیابانهای صنعا پایتخت یمن اعتراض خود را به بی توجهی دولت به خواسته های انقلاب کشورشان فریاد زدند. گرچه انقلاب یمن در سرنگون کردن علی عبدالله صالح رئیس جمهوری مخلوع این کشور موفق بود اما هنوز انقلاب یمن راهی دراز پیش رو دارد تا به همه آرمانهای خود برسد. دو سال پس از شروع قیام مردم یمن، هنوز بسیاری از خواسته های مردم محقق نشده است.
یک تظاهرکننده گفت ما امروز تظاهرات کرده ایم تا نشان دهیم انقلاب ما همچنان ادامه دارد و تا زمانی که همه خواسته هایمان محقق نشده، ادامه خواهد داشت. ما از رئیس جمهور می خواهیم تا همه خواسته هایمان را فورا عملی کند.
یک زن هم گفت ما می خواهم تا همه مقامات فاسد دولت و ارتش اخراج شوند. اگر این خواسته ها عملی نشود انقلاب ما هم ادامه پیدا می کند.
تظاهرکنندگان همچنین افزایش پست های ایست و بازرسی نظامی و خودروهای زرهی در سطح شهر صنعا را که باعث افزایش ترس و وحشت مردم می شود، محکوم کردند. آنها می گویند منصور هادی رئیس جمهور یمن باید تدابیر قاطعانه ای برای از بین بردن بی ثباتی نظامی و سیاسی اتخاذ کند تا زمینه گفتگوهای ملی فراهم شود. این راهپیمایی پس از چندین هفته درگیریهای نظامی میان شبه نظامیان مسلح و نیروهای امنیتی است.
عبدالله سولوی یک یمنی تظاهرکننده گفت گفتگوهای ملی آغاز نخواهد شد مگر اینکه ارتش به طور کامل از اول سازماندهی شود و زورآزماییهای مسلحانه متوقف شود. تسلیحات سنگین نیز باید از دست شبه نظامیان و قبایل مسلح خارج شود.

برچسب ها: یمن ، تظاهرات ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار