امام جمعه موقت تهران گفت: در حال حاضر طرح انتخابات آزاد از سوی کسانی مطرح می‌شوند که مدعی هستند سیاستمدارند و در گذشته نیز مسئولیت‌هایی را برعهده داشتند، آن‌ها خجالت نمی‌کشند که امروز این حرف‌ها را می‌زنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله احمد جنتی" امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته  با اشاره به سالروز قیام مردم قم اظهارداشت: در آن زمان رژیم طاغوت باور کرده بود که هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابلش ایستادگی کند و از این رو رهبر معظم انقلاب را تبعید و مردم را سرکوب کرد اما با مطالبی که در روزنامه اطلاعات آن روز درباره بی حجابی و انکار ضروریات اسلام مطرح شد مردم قم به خیابان‌ها ریختند، کشته و مجروح دادند اما آغازگر حرکتی جدید در روند انقلاب اسلامی شدند.

وی با اشاره به اعتراف سرکردگان دنیای استکبار درباره قرارداشتن جهان در یک نقطه عطف تاریخی گفت: برژینسکی که از مقامات ارشد دولتهای مختلف امریکاست 22 آذر 1390 اعتراف کرد که بعد از فروپاشی شوروی، جهان در یک نقطه حساس تاریخی قرار دارد و نشانه‌های آن نیز رخدادهای خاورمیانه و ضعف در امریکا و اروپاست.

 آیت الله جنتی گفت: در اعتراف دیگر نتانیاهو، این فرد پلید صهیونیستی 15 خرداد 1390 در کنگره امریکا گفت که من هشدار می‌دهم که محور تحولات تاریخ در حال دگرگونی است و باید قبول کنیم نیروی قدرتمندی مخالف الگوی مورد نظر ما در کار است و پرچم این نیرو در دست ایران و شخص آیت‌الله خامنه‌ای قرار دارد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: این دشمنان که هیچ گاه حاضر نبودند نام ایران را ببرند اکنون این طور به نقش، تأثیرگذاری و قدرت ایران اعتراف می کنند از این رو ما نیز باید باور کنیم که مسیر تاریخ در حال عوض شدن است و باید بدانیم که کجا ایستاده‌ایم و چه آینده‌ای را طراحی می کنیم.

وی افزود: مردم ایران به لطف خدا نشان دادند که چه قدرت سنگینی را در دوره طاغوت شکست دادند و پس از انقلاب نیز توطئه‌های دشمن را در جنگ نظامی و جنگهای روانی خنثی کردند پس باید بدانیم که آینده این مملکت را مردم می سازند و همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اگر جوانان پرشور و پرخروش ما بایستند و مبارزه کنند زمینه ظهور حضرت ولی عصر(عج) فراهم می‌شود.

آیت الله جنتی در بخش دیگری از خطبه دوم نمازجمعه تهران به موضوع بحرین اشاره کرد و گفت: مردم بحرین مظلومند اما نباید هیهات منا‌الذله را از خانه و خیابانها دور کنند و بدانند که آینده از آن آنهاست و نتیجه سختی هایشان را نسل های بعدی خواهند برد.

امام جمعه موقت تهران افزود: امریکا و اسرائیل در عراق هم درحال توطئه هستند و می خواهند جنگ داخلی به پا کنند اما مردم عراق باید هوشیار باشند و بدانند که دشمن درحال تفرقه ایجادکردن است.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو اظهار داشت: ما هر سال انتخاباتی را داشته‌ایم که تمامی این انتخابات سالم برگزار شده ‌و شاهد آن هم این ملت ‌است.

امام جمعه موقت تهران  گفت: هیچ کس نمی‌تواند مدعی شود که انتخابات آزاد نبوده و مردم به زور پای صندوق‌های رای آمده‌اند، بلکه انتخابات آزاد برگزار شده و داوطلبین آزادانه ثبت‌نام کرده‌اند و ثبت‌نام برای انتخابات باز‌ بوده و هست.

خطیب نماز‌جمعه این هفته تهران افزود: در حال حاضر طرح انتخابات آزاد از سوی کسانی مطرح می‌شوند که مدعی هستند سیاستمدارند و در گذشته نیز مسئولیت‌هایی را برعهده داشتند، آن‌ها خجالت نمی‌کشند که امروز این حرف‌ها را می‌زنند.

وی خاطر نشان کرد: مردم فتنه‌گران و ساکتین فتنه را شناخته‌اند و من توصیه می‌کنم که دیگر حرف‌های خود را مبنی بر انتخابات آزاد تکرار نکنند.

 آیت الله جنتی در پایان سخنان خودرحلت استاد اخلاق آیت‌الله آقامجتبی تهرانی را تسلیت گفت.

وی همچنین از آزادی 48 زائر ایرانی در بند مخالفان سوریه ابراز خرسندی کرد.


* پیامبر اسلام مسلمانان را در هنگام سختی به مقاومت سفارش می‌کردند


همچنين "آیت‌الله احمد جنتی" امام جمعه موقت تهران، در خطبه نخست نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) به ذکر چند حدیث از نبی مکرم اسلام پرداخت.

وی اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) درباره بر حذر داشتن امت خود از سخت گرفتن بر مردم  گفت: کسانی که درصدد گره زدن به کار مردم هستند به هشدار پیامبر(ص) توجه کنند و در صدد گره گشایی از مشکلات هموطنان خود باشند.

آیت‌الله احمد جنتی در ادامه تصریح کرد: پیامبر(ص) می‌فرماید هرکس که کاری از امت من در دست اوست و آن کار را انجام دهد خداوند هم بر او آسان خواهد گرفت.

وی در ادامه سخنرانی خود با اشاره به حدیث دیگری درباره گناه ربا خواری عنوان کرد: شخصی که ربا میخورد نزد خداوند متعالی از 36 زنا گناهش بیشتر است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان حدیث دیگری از پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: روزی یکی از مسئولان اموالی را نزد پیامبر(ص) آورد و به ایشان گفت مقداری از این اموال به شما تعلق دارد، پیامبر(ص) از این مسئول پرسید که این اموال چیست و او در جواب گفت اینها هدیه‌ای است که برای بنده آورده‌اند، حضرت فرمود آیا اگر تو در خانه نزد پدر و مادرت هم بودی برای تو هدیه می‌آوردند پس این مال هدیه نیست بلکه به واسطه مسئولیت تو چنین مالی در اختیار تو قرار گرفته است.

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر مقاومت پیامبر اکرم (ص) خاطر نشان کرد: پیامبر اسلام(ص) در سختی‌ها هنگامی که مسلمانان در فشار بودند آن‌ها را همواره به مقاومت سفارش می‌کرد.

وی در پایان افزود: اگر انسان بخواهد در برابر پروردگار سر افراز باشد باید اسلام را حفظ کند که با ایستادگی و مقاومت سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین خواهد کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مقاموت ، فشار ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار