از زمانی که لندن اولین سامانه ریلی زیرزمینی دنیا را افتتاح کرد، 150 سال می گذرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی ، این سامانه ریلی در آغاز به کار به گونه ای طراحی شده بود که مسافتی ششصد و پنجاه کیلومتری را طی کند. اکنون این سامانه حمل و نقل در سال بیش از یک میلیارد مسافر را جابجا می کند.
امروز هزاران نفر از مردم انگلیس از مترو استفاده می کنند بی آنکه بدانند این سامانه در زمانی که ایجاد شد، اقدامی نمادین به شمار می رفت.
در ابتدای کار بسیاری از لندنی ها از رفتن به زیر زمین برای احداث این مترو ، خودداری می کردند زیرا بیم آن داشتند بر اثر فرو ریختن سقف تونل جان خود را از دست بدهند.
این مترو در زمان خود حرکتی انقلابی و نشانه اعتماد به نفس انگلیسی ها بود.
امروز در قرن بیست و یکم ، لندن یکی از بهترین سامانه های متروی جهان را دارد که بخش های مختلف این شهر را به هم پیوند می دهد.
این دستاوردی است که کاملا در سراسر جهان از آن نسخه برداری شد.
یک شهروند لندنی درباره دستاوردهای عصر ویکتوریایی در انگلیس که با ساخت طرح های عظیم ساختمانی نظیر پل های عظیم روی رودخانه، ساخت اولین خودرو و دوچرخه جهان و اولین متروی جهان همراه بود، می گوید:  زمانی که اقتصاد کشور رونق داشت، مردم آماده بودند برای طرح های انقلابی مانند این ها خطر کنند.
این رونق اقتصادی اکنون کمتر به چشم می خورد و شاید به همین علت باشد که در قرن حاضر دولت انگلیس اعتماد به نفس کمتری دارد و تلاش می کند با دست یازیدن به طرح هایی مانند طرح های دوره ویکتوریا اعتماد به نفس خود را تقویت کند.
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در یکی از سخنرانی های خود گفت: زمان آن فرارسیده است که زیرساخت های قدیمی ترمیم شوند و ما با همان بلندپروازی ها و اعتماد به نفس عصر ویکتوریا به آینده قدم بگذاریم.
در حال حاضر طرح هایی با این ویژگی ها در لندن دنبال می شود که از آن جمله بلندترین برج اروپای شرقی است. در عین حال بعید به نظر می رسد این طرح ها با توجه به مشکلات اقتصادی کنونی انگلیس رونق کافی داشته باشد.
برچسب ها: بین الملل ، لندن ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار