رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گاهی با پیش آمدن مشکل در حوزه اقتصادی دشمنان کشور با برپایی جشن و سرور به شادی می پردازند اما امروز باید بیشتر تمرکزمان بر روی مسائل اقتصادی باشد که مردم بیش از این در مشقت نباشند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني خانه ملت علی لاریجانی امروز (جمعه ۲۲ دی ماه) در سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی با حضور در جمع زائران امامزاده آقا علی عباس بادرود از توابع شهرستان نطنز کاشان گفت: یکی از سنت های بسیار پسندیده میان شیعیان حب به ولایت و اهل بیت است.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در میان سایر فرقه های اسلامی و غیر اسلامی این ویژگی شیعه وجود ندارد تصریح کرد: در سایر مکاتب مادی و دینی که در جهان وجود دارد حب و بغض به شدتی که میان شیعیان وجود دارد در سایر فرقه ها وجود ندارد.
 
وی افزود: حب و بغض که در میان شیعیان امری برجسته است دوست داشتن آن چیزی است که خدا و رسولش می پسندند و بغض داشتن آنچیزی است که آنها نیز نمی پذیرند.
 
لاریجانی ادامه داد: حقیقت دین در حب اولیاءدین است که در بین شیعیان و محبان اهل بیت است که یک ویژکی انحصاری است و در میان اهل شیعه پیشوای آنها معصوم بودنش از ویژگی های منحصر به فرد آن است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از سیره های  اولیاء به عنوان اسوه هستند که بایددر زندگی به کار بست که به عنوان یک شیعه واقعی محسوب شویم تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در بیاناتشان با مردم و مسلمانان به خصوص زنان با محبت برخورد می کرد.
 
وی افزود: با محبت رفتار کردن بامردم همانطور که خداوند گفتند عامل گسترش دین شد که اگر اینگونه نبود مردم از دعوت وی روی بر می گرداندند.
 
وی با بیان اینکه مردم در برخورد با یکدیگر باید پرخاشگری را از خود دور کنند افزود: رواج پرخاشگری در جامعه موجب تکدر خاطر می شود و برادران مؤمن را از یکدیگر دورمی کند و مؤمن باید آینه مؤمن خود باشد آیینه ای صادق و صاف باید باشد.
 
لاریجانی با بیان اینکه در خانواده نیز نباید پرخاشگری رواج یابد ادامه داد: در خانواده ای که پرخاشگری و عصبیت وجود داشته باشد بین پدر و مادر و فرزندان جدال می شود و موجبات فراهم کردن سختی و مضیغه می شود که می تواند به کل جامعه نیز سرایت پیدا کند و مؤمنان باید با یکدیگر دوست باشند و از فاش کردن اسرار یکدیگر جداً خودداری کنند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از اخلاق حسنه درمیان پیامبر و اولیای شیعه مشورت بوده است گفت: اگر حاکم جامعه به رأی خود شیفتگی داشته باشد در آن جامعه استرداد به وجود می آید اما در صورت سهیم کردن جامعه در حق رأی می توان در جامعه استحکام ایجاد کرد.
 
وی افزود: در خانواده نیز باید اینگونه باشد که پدر و مادر و فرزندان با مشورت با یکدیگر راه درست را انتخاب کنند و بهترین کار را انجام بدهند.
 
لاریجانی تصریح کرد: در حقوق سیاسی کشور نیز صنوف مختلف جامعه باید همانند پیامبر با اصحاب خود مشورت کنند وبه مشورت کردن عادت کنند.
 
رئیس مجلس با بیان اینکه یکی دیگراز اخلاق حسنه در دیدگاه پیامبر توصیه به آبادانی کشور بود اظهار داشت: ثروت حلال در دست مردم نیکوکار است که امری پذیرنده است.
 
وی با اشاره به توصیه امام علی(ع) به مالک اشتر در مورد آبادانی کشور گفت: امام علی(ع) در توصیه های خود به مالک به عنوان زمامدار مصر می گوید پیش از آنکه به فکر اخذ مالیات باشیم به آبادانی ممالک زیر دست خود فکر کن.
 
لاریجانی افزود: باید در جهت آبادانی کشور تلاش کنیم و کسانی که دارای مدرک و حرفه هستند دارای یک شغل شوند تا در راستای تشکیل جامعه نبوی و علوی گام برداریم.
 
وی ادامه داد: تنها راه پیشرفت و آبادانی کشور رونق تولید و اشتغال افزایی است که با شعار دادن نمی توان اوضاع را مساعد کرد.
 
لاریجانی با بیان اینکه امروز در جامعه امروز دو عارضه وجود دارد تصریح کرد: دو عارضه بیکاری و گرانی که دو معضل بزرگ جامعه است باید سعی شود با کمک یکدیگر و رونق کشاورزی و دامداری حل شود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر ثروتی وجود داشته باشد می توان دو کار با آن کرد ادامه داد: باید آن ثروت را یا سرمایه گذاری کرد و از سود آن  استفاده کرد یا از آن به مرور زمان برداشت کرد تا تمام شود.
 
وی ادامه داد: در کشوری مثل ایران که دارای نفت و گاز هستیم می توان این دو کار فوق را انجام دهیم.
 
لاریجانی تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند امسال سال رونق تولید است واگر می خواهیم کشوری آباد داشته باشیم و در برابر رفتار خصمانه دشمنان ایستادگی کنیم باید در جهت پیشرفت و آبادانی کشور کوشا باشیم.
 
وی با بیان اینکه ما در مجلس شورای اسلامی برای رفع بیکاری و گرانی تلاش های وافری داشته ایم تصریح کرد: باید در شرایط تحریم ها از تمامی استعدادهای کشور برای کاهش تورم استفاده کرد و نقدینگی را به سمت تولید ببریم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گاهی با پیش آمدن مشکل در حوزه اقتصادی دشمنان کشور با برپایی جشن و سرور به شادی می پردازند اما امروز باید بیشتر تمرکزمان بر روی مسائل اقتصادی باشد که مردم بیش از این در مشقت نباشند.
 
لازم به ذکر است لاریجانی در سفر یک روزه خود به کاشان با حضور و استقبال پرشور مردم حسین آباد کویر به سمت بخش آران و بیدگل کاشان حرکت کردند.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار