مدير عامل شرکت اپل توليد تلفن‌هاي همراه ارزان قيمت را تأييد نکرد.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،مطبوعات آمريکا چند روز پيش خبر دادند اپل قصد دارد آيفني ارزان تر را روانه بازارهاي نوظهور از جمله چين کند که در آنجا با رقابت روز افزون از سوي سازنده‌هاي تلفن‌هاي هوشمند ارزان‌تر از آيفن خود مواجه است.
اما تيم کوک اين خبر را تأييد نکرد.
کوک که با خبرگزاري شين‌هوا گفتگو مي کرد از سوي ديگر اعلام کرد چين به زودي با پيشي گرفتن از آمريکا به نخستين بازار محصولات اپل تبديل خواهد شد.
وي گفت چين در حال حاضر دومين بازار محصولات  اپل است اما به زودي به نخستين بازار تبديل خواهد شد.
اپل پيش‌تر اعلام کرده بود حجم معاملاتش در «چين بزرگ» که تايوان و هنگ کنگ را نيز در بر مي گيرد، به مکان دوم پس از بازار آمريکا رسيده است.
کوک که اين هفته براي دومين بار در کمتر از يکسال به چين سفر مي کند، افزود شرکتش قصد دارد در مجموع بيش از بيست و پنج فروشگاه در چين باز کند. اپل در حال حاضر يازده فروشگاه در چين و هنگ کنگ دارد.
در پي جنبش هاي اعتراضي که در مورد شرايط کار در برخي شرکت هاي پيمانکاري اپل در چين به راه افتاد، ‌لي کچيانگ نخست وزير آينده احتمالي در سفر ماه مارس خود به آمريکا به کوک گفت شرکت‌هاي خارجي بايد از حقوق کارگران حمايت کنند.
کوک در اين باره به شين‌هوا اطمينان داد اپل استانداردهاي بسيار سخت‌گيرانه‌اي براي پيمانکارانش معين کرده است و اگر اين استانداردها را رعايت نکنند ديگر با آنها کار نخواهد کرد.
اپل قصد دارد امسال بخشي از توليد رايانه‌هاي خود را از چين به آمريکا منتقل کند.

برچسب ها: تلفن ، اپل ، ارزان قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار